چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در کنفرانسی در وزارت خارجه درباره آمریکای لاتین گفت:

زمان آن است که مادورو برود.مردم ونزوئلا قربانیان ناخواسته یک کشور جنایتکار شدند که اقتصادش به تجارت مواد مخدر غیر قانونی وابسته است.

نيكي هيلي، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با درخواست از رهبر ونزوئلا برای کناره‌گیری از قدرت، انتخابات آتی این کشور آمریکای جنوبی را "ساختگی" خواند.

ونزوئلا قصد دارد انتخابات ریاست‌جمهوری را ۲۰ مه(30 ارديبهشت) برگزار کند و مادورو قرار است برای دومین بار نامزد شود. این کشور در طول ریاست جمهوری او با ناآرامی‌های اقتصادی و دموکراتیک دست و پنجه نرم کرده است و اقتصاد و نهادهای دموکراتیک آن به مرز فروپاشی رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل،دولت ترامپ از همان ابتدای روی کار آمدن موضع خصمانه‌ای علیه ونزوئلا اتخاذ کرد و در واکنش به تلاش جنجالی نيكلاس مادورو برای شرکت مجدد در انتخابات یک سری تحریم‌ وضع کرد.

آمریکا همچنین سه‌شنبه 18 ارديبهشت اعلام کرد قصد دارد ۱۸.۵ میلیون دلار دیگر برای اعتبارات مختص ونزوئلایی‌های آواره در کلمبیا هزینه کند.

پیش از آن هم مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن حدود ۱۶ میلیون دلار کمک انسان‌دوستانه برای ونزوئلایی‌هایی در نظر می‌گیرد که به‌خاطر اقتصاد فلج‌کننده و بحران سیاسی از این کشور گریختند.

اظهارات روز سه‌شنبه نیکی هیلی در ادامه درخواست مایک پنس برای تعلیق انتخابات در ونزوئلا بود. اتحادیه اروپا هم با ابراز تردید نسبت به شفافیت روند انتخاباتی خواستار تعلیق انتخابات آتی شده است.

کد خبر 404965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha