یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان ونزوئلا نسبت به تورم ۴ هزار درصدی این کشور و تاثیر آن بروی معیشت مزدبگیران و طبقات فرودست ابراز نگرانی کرده است.

ونزوئلا

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، مجلس نمایندگان ونزوئلا نسبت به تورم ۴ هزار درصدی این کشور و تاثیر آن بروی معیشت مزدبگیران و طبقات فرودست ابراز نگرانی کرده است.

نمایندگان که اکثریت آنها از مخالفان دولت هستند تاکید کرده‌اند که متوسط قیمت‌ها ۸۴ درصد افزایش یافته و بولیوار (واحد پول ونزوئلا) ارزش خود را ۴۰ درصد دیگر در برابر دلار از دست داده است.

به اذعان نمایندگان مخالف دولت، کارگران ونزوئلایی و عموم مردم تنگدست این کشور نیازهای اولیه خود (خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها) را با بالاترین هزینه ممکن در مقایسه با گذشته تامین می‌کنند. حتی افزایش حداقل مزد از ماهی ۲۲ هزار بولیوار به حدود ۹۱ هزار بولیوار هم نتوانسته کمک چندانی به بهبود شرایط بکند و قدرت خرید مردم به شدت از تورم ۴ هزار درصدی متاثر بوده است.

علاوه بر اینها بیکاری هم در این کشور به یک معضل تبدیل شده است؛ چرا که اکثر کارگران که در گذشته در کارخانه‌ها و صنایع این کشور مشغول به کار بوده‌اند حالا بیکار هستند و یا اینکه به کارهای ساختمانی روی آورده‌اند که رونق سابق خود را ندارد.

سال ۲۰۱۷ میلادی اعتصاب‌های متعددی در جای جای ونزوئلا در اعتراض به شرایط بد اقتصادی برگزار شد.

کد خبر 397974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha