چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: با گذشت یک ماه از پایان تهاجم ناکام اسرائیل به لبنان؛ منابع خبری هر روز از گوشه دیگری ازعوارض و پیامدهای این جنگ بر دولت اولمرت خبر می دهند.

پس از گزارش چندی پیش خبرگزاری  رویترز در باره رسوایی های بعد از جنگ در اسرائیل اکنون دویچه وله در گزارش هایی با اشاره به استعفای فرمانده نیروهاى نظامى شمالى ارتش اسراییل از انتقاد شدید پارلمان رژیم صهیونیستی از عملکرد ضعیف دولت اولمرت در جنگ با حزب الله لبنان خبر داده است.  
   
در یکی از گزارش های دویچه وله اعلام شده که اودى آدم که در جنگ اخیر اسراییل با حزب‌الله لبنان فرماندهى نیروهاى شمالى را بر عهده داشت، استعفاى خود را تسلیم رییس ستاد فرماندهى ارتش این کشور کرد.

 وى متهم به احتیاط بیش از حد و تأخیر شده و مورد انتقادهاى شدیدى قرار گرفته است. قرار است کمیته‌ تحقیق مجموع عملیات نظامى اسراییل را مورد بازبینى و بررسى قرار دهد.

بر اساس یک گزارش دیگر  پارلمان رژیم صهیونیستی در گزارش موقت خود به عملکرد دولت اهود اولمرت نمره رد داده است. به عقیده تهیه‌کنندگان این گزارش، رهبرى سیاسى اسراییل و همچنین مقامات مسئول در فرماندهى نظامى حفاظت ملى در آغاز جنگ لبنان به اهمال‌کارى و ناتوانی در حفظ جان و امنیت ساکنان شمال فلسطین اشغالی در برابر حملات موشکى حزب الله لبنان متهم کرده است.
 
 گزارشى۳۵ صفحه اى که به کمیسیون سیاست خارجى و امنیتى پارلمان اسراییل، کنست، ارائه شده، بیش از همه ناتوانى دولت اولمرت در ارزیابى صحیح پیامدهاى پاسخ تند نظامى خود به حمله حزب الله به یک پاسگاه ارتش اسراییل را مورد انتقاد قرار داده است.

طبق این گزارش، ایهود المرت نخست وزیر اسراییل و نیز کابینه امنیتى وى نبرد میان طرفین را محدود و کوچک تلقى می کرده و نه جنگى که ممکن است، جان سربازان اسراییلى را به خطر اندازد.

در این گزارش آمده است افزون بر این، مرکز ستاد بحران ملى را که ایهود المرت نخست وزیر اسراییل، در حین جنگ بشکلى شتابزده تشکیل داده، نه از برنامه مشخصى برخوردار بوده و نه از صلاحیت کافى.

کد خبر 4049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز