همشهری آنلاین: محققان به تازگی دریافتند که روزه‌داری می‌تواند روند بازسازی سلول‌های بنیادی را افزایش دهد.

سفره افطاری

به گزارش فارس، چندین دهه مطالعه بر روی تاثیرات روزه‌داری نشان می‌دهد که روزه‌داری کلیدی برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم است.

بر اساس گزارش «ساینس آلرت»، سلول‌های بنیادی برای کمک به حفظ سلامت بافت و مبارزه با بیماری‌های مختلف ضروری است. با افزایش سن سلول‌های بنیادی روده‌ها قادر به بازسازی موثر نیستند.

«عمر ییلماز» یکی از متخصصان زیست‌شناسی می‌گوید: روزه گرفتن تاثیرات بسیاری بر روی روده دارد که از جمله آن می‌توان به تقویت بازسازی سلول‌های بنیادی روده اشاره کرد.

علاوه بر آن روزه‌داری می‌تواند به درمان بیماری‌هایی مانند عفونت‌ها و سرطانی که بر روده تاثیر می‌ گذارد، کمک کند.

این مطالعه شواهدی را ارائه داد که نشان می‌دهد روزه‌داری موجب تحریک کلید متابولیکی سلول‌های بنیادی روده با به کارگیری کربوهیدرات‌ها و سوزاندن چربی، می‌شود.

طبق این تحقیقات بازسازی سلول‌های بنیادی در روده به طور معمول 5 روز طول می‌کشد که با استفاده از این کلید متابولیکی این بازسازی سریع‌تر انجام می‌‌گیرد.

تیم تحقیقاتی ییلماز بر روی دو گروه از موش‌هایی که به مدت 24 ساعت چیزی نخوردند و موش‌هایی که غذا خورده بودند آزمایشی را انجام دادند و متوجه شدند که احیای سلول‌های بنیادی در موش‌هایی که غذا نخورده بودند دو برابر موش‌هایی است که غذا خورده بودند.

کد خبر 404819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha