همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه، روزه‌داری را متفاوت با رژیم غذایی دانست و گفت: به هیچ عنوان وعده سحری نباید حذف شود، زیرا برای بدن تبعات منفی دارد.

روزه‌داری با رژیم غذایی فرق دارد؛ وعده سحری حذف نشود

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فیروزه حسینی اصفهانی در برنامه نبض شبکه خبر، به موضوع روزه‌داری و تفاوت آن با رژیم غذایی اشاره کرد و افزود: در روزه‌داری سلامت معنوی بسیار مهم است و برای رسیدن به این بعد از سلامتی باید مسائل تغذیه‌ای هم رعایت شود که در سلامت روزه‌داران تاثیر‌گذار است.

وی ادامه داد: روزه‌داران همانند روزهای عادی سال باید از همه گروه‌های غذایی به شکل مناسب و کافی و در جای خود استفاده کنند تا از فواید جسمی روزه‌داری بهره کافی ببرند.

حسینی اصفهانی گفت: ۵ گروه غذایی اصلی باید در وعده‌های افطار و سحر مانند روزهای عادی سال مورد توجه قرار گیرد که عبارتند از: نان و غلات، سبزی‌جات، شیر، حبوبات و چربی‌ها که متناسب با گروه‌های سنی متفاوت است.

این متخصص تغذیه با اشاره به نوشیدنی‌های وعده افطار افزود: در وعده افطار از نوشیدنی‌های مناسبی همچون شیر و چای ولرم استفاده کنند و در این وعده از خرما، گردو و نان و پنیر بهره ببرند و در مقابل این روش صحیح نباید از آب سرد استفاده کنند که منجر به ناراحتی معده و دستگاه گوارشی می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری بر این باورند که بدن به آب نیاز دارد و متاسفانه بر همین اساس در وعده افطار و سحر بسیار آب می‌نوشند که باید به آنها بگویم ۸ لیوان آب مورد نیاز بدن را باید بین وعده افطار تا سحر بنوشند و این نوشیدن آب باید به صورت تدریجی باشد نه یکباره.

این متخصص تغذیه در مورد رفتار‌های صحیح در وعده سحری افزود: به روزه‌داران توصیه می‌کنیم در وعده سحر از غذاهای کم چرب، کم نمک و غذای با گوشت کمتر استفاده کنند، زیرا این غذاها باعث ایجاد تشنگی در طول روز می‌شوند.

وی ادامه داد: استفاده از سالاد با کاهو و میوه‌ها بین وعده افطار و سحر هم به روزه‌داران توصیه می‌شود زیرا این‌ها آب را در خود نگه می‌دارند و می‌توانند تشنگی افراد روزه‌دار را در طول روز کاهش دهند.

این متخصص تغذیه گفت: مصرف غذاهای چرب و سنگین مانند آش و حلیم که چربی زیادی دارند باعث افزایش وزن می‌شوند و بهتر است در وعده شام از غذاهاي سبك و كم حجم استفاده شود.

کد خبر 372707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha