یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی فناوری در تلاش است با بهره‌گرفتن از فناوری تشخیص چهره و اسکن صورت، نیاز به خرید بلیط برای حضور در مراسم مختلف فرهنگی یا ورزشی را از بین ببرد.

فناوری

براساس گزارش نيواطلس، شركت تيكت‌مستر (Ticketmaster) كه در زمينه فروش بليط رويداد‌هاي مختلف در كاليفرنياي آمريكا فعال است، قصد دارد نياز به خريد بليط‌هاي فيزيكي و ديجيتال را از بين ببرد. شركت مادر تيكت‌مستر كه لايو نيشن نام دارد، مي‌گويد اين شركت با همكاري شركت فناوري تشخيص چهره "بلينك آيدنتيتي" قصد دارد فرايند خريد و فروش بليط را حذف كند.

به گفته لایو نیشن، شرکت بلینک از فناوری تشخیص چهره پيچيده‌اي برخوردار است كه مي‌تواند چهره افراد را با بليط ديجيتال آنها ارتاط داده و به افراد اجازه ورود به مراسم را بدهد. به گفته اين شركت، به محض گذشتن کاربر از برابر یکي از حسگرهاي اين فناوري جديد، تصویر چهره او را ثبت مي‌شود و پس از آن در کسری از ثانیه، تصویر به یک پایگاه بزرگ داده تطبیق داده مي‌شود.

قدرت و سرعت اين سیستم به اندازه‌اي بالاست كه افراد براي تعيين هويت نيازي ندارند تا سرعت عبور خود از برابر حسگرها را كاهش دهند، تنها كافي است افراد عادي حركت كنند تا تصوير آنها با یکی از تصاویر موجود در پایگاه داده مطابقت پيدا كند، پس از آن درهای محل برگزاري مراسم برای ورود فرد باز مي‌شود.

اگرچه برخي استفاده از اين فناروي براي كنترل ورود شركت‌كنندگان در يك مراسم را ارزشمند بدانند، اما برخي ديگر نگران عواقب استفاده از آن هستند. فناوري تشخيص چهره تا كامل شدن راه زيادي در پي دارد و هنوز در تشخيص دقيق چهره‌ها نقص‌هايي دارد كه اين نقص‌ها مي‌توانند منجر به بروز اختلالاتي در ورود و خروج شركت‌كنندگان در يك مراسم شود.

علاوه بر این، درصورتي كه تیکت‌مستر اطلاعات مربوط به چهره افراد را گرد‌آوري كند،‌به منبع ديگري براي جاسوسي دولتي تبديل خواهد شد و در نهايت اگر هكرها به مركز داده‌هاي اين شركت نفوذ كنند، به راحتي به اطلاعات پرداخت مشتريان نيز دسترسي پيدا خواهند كرد.

کد خبر 404676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha