همشهری آنلاین: مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، توجه به محیط زیست و طبیعت را از تعالیم اسلامی عنوان کرد و گفت: با تغییر انسان و تعلیم او می‌توان از مشکلات طبیعی مربوط به بشریت رهایی یافت.

تغییر و تعلیم راه رهایی انسان از مشکلات طبیعی

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد علی تسخیری در یازدهمین دور گفت ‌و گوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس روسیه به آیه 32 سوره مبارکه ابراهیم در قرآن کریم مبنی بر این که خداوند همه چیز را برای انسان و رفع نیازهایش خلق کرده، اشاره کرد و گفت: مشکل اینجاست که سرعت رشد بشریت بسیار بیشتر از سرعت رشد طبیعت است که این دو با هم متوازن نیستند.

آیت الله تسخیری افزود: اسلام می‌فرماید تولید را باید رشد دهید و توسعه را روز به روز بیشتر کنید؛ اما برای این کار، دو راه تعلمیات فکری و عملی را پیش روی ما گذاشته است. اسلام و احکام آن تشریفاتی دارد که انسان را به سوی توسعه طبیعت سوق می‌دهد. یکی از این احکام مراقبت از زمین برای بهره‌وری بیشتر و رسیدن به توسعه است که نباید اجازه داد زمین از بین برود.

وی ادامه داد: اسلام به طور کلی مسأله توسعه انسانی را دنبال کرده و بر این اساس می‌توان گفت طبیعت مخلوق خدا و هماهنگ با انسان است؛ حتی یک دوستی بین آن دو برقرار است و توجه به طبیعت از تعلیمات اسلامی است.

دور سوم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت به مدت سه روز با حضور اندیشمندان و صاحبنظران ایرانی و روسی با عناوینی نظیر اخلاق محیط زیستی از دیدگاه اسلام و مسیحیت، امنیت اجتماعی، دین و محیط زیست از روز گذشته (شنبه) در تهران آغاز شده است.

هیأت کلیسای ارتدوکس روسیه در جریان سفر خود به جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این دور از گفت و گوها همچنین از شهر مقدس قم بازدید و با برخی شخصیت‌های دینی و دانشگاهی دیدار و گفت‌ و گو خواهد کرد.

آیین افتتاحیه این اجلاس روز شنبه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین حجت الاسلام علی یونسی مشاور عالی رئیس جمهوری در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

این اجلاس تا دوشنبه فردا با ارائه مقالات و ایراد سخنرانی‌های تخصصی با حضور اندیشمندان و صاحبنظران جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تهران ادامه خواهد یافت.

کد خبر 404657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha