همشهری آنلاین: قیمت انواع خودرو در روزهای اخیر در بازار به‌طور متوسط بین یک تا 5 درصد کاهش یافته است.

ریخته گر قدیمی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با بیان این مطلب به واحد مرکزی خبر گفت: پس از پیگیری‌های اتحادیه در خصوص نقش فروشندگان غیرمجاز خودرو در افزایش قیمت‌ها و مشکلات توزیع خودرو در بازار با هماهنگی وزیر صنایع و معادن طرح نظارت و کنترل قیمت‌ها اجرا و باعث کاهش قیمت‌ها شد.

وی اضافه کرد: نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌هایی که مجوز فروش ندارند، نمی‌توانند اقدام به فروش خودرو کنند و نظارت بر این واحدها نیز دشوار است.
قدیمی گفت: وزارت صنایع و معادن کار بازرسی و کنترل قیمت‌ها را در نمایندگی‌های دارای پروانه فروش آغاز کرده است و با تخلف‌ها در این زمینه برخورد می‌کند.

وی افزود: در روزهای اخیر قیمت خودروی پژو پارس معمولی از 17 میلیون و 400 هزار تومان به 15 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 405 بنزین سوز از 13 میلیون و 100 هزار تومان به 12 میلیون و 600 هزار تومان، پژو 206 تیپ 2 از 14 میلیون به 13 میلیون و 250 هزار تومان و آردی بنزین سوز از 8 میلیون و 500 هزار تومان به 8 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.قیمت پراید نیز با 50 هزار تومان کاهش مواجه شده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در پایان گفت: این اتحادیه برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو و دسترسی مستقیم مصرف کننده به خودرو با قیمت واقعی راهکارهای سازنده‌ای دارد.

کد خبر 40432

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز