سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که برقراری انضباط در کلاس یکی از مهم‌ترین چالش‌های معلمی در سال‌های اخیر شده است، گفت: توهین به معلم، ورود ناشیانه به حرمت معلم ضربه هولناکی به پیکره تعلیم و تربیت وارد می‌کند. به تمام همکارانم در بخش‌های حقوقی تاکید کردم خط قرمز ما حفظ حریم و حرمت معلم است که اگر بشکند دیگر چیزی در آموزش و پرورش نداریم.

سید محمد بطحایی، وزير آموزش‌و‌پرورش در آیین سپاس معلم که در آموزشگاه هفتم تیر تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم اظهار کرد: ما برای آن‌که به یک آینده درخشان و مطلوب برسیم و به مراتبی از حیات طیبه دست یابیم چاره ای جز ایجاد تحول در آموزش و پرورش نداریم.

بطحايي افزود: برای رسیدن به افقی از پیشرفت چاره‌ای جز ایجاد یک آموزش و پرورش پویا نداریم. در این بین معلم مهم‌ترین رکن عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر برنامه‌های آموزشی امروز مدارس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم می توانیم دریابیم آینده چگونه خواهد بود. یکی از تعاریف آموزش و پرورش تحولی این است که بتواند خود را با نیازهای فردی و اجتماعی تطبیق دهد. نسل امروز به سرعت نیازها و ویژگی‌هایش در حال تغییر است و اگر با مدل‌های گذشته برنامه‌ریزی کنیم حتما این آموزش و پرورش، آموزش و پرورش ورشکسته‌ای خواهد بود.

بطحایی تاکید کرد:  تا زمانی که معلم نخواهد یا نتواند هیچ تحولی اتفاق نمی‌افتد. اگر بهترین فضای آموزشی و مناسب‌ترین برنامه‌ها را هم طراحی کنیم اما معلم انگیزه و اراده‌ای برای اجرای آن‌ها نداشته باشد، تلاش‌ها با شکست مواجه خواهد شد بنابراین نقطه عطف ما باید در تحول معلم باشد.

او با اشاره به این‌که برقراری انضباط در کلاس یکی از مهم‌ترین چالش‌های معلمی در سال های اخیر شده است گفت: توهین به معلم، ورود ناشیانه به حرمت معلم ضربه هولناکی به پیکره تعلیم و تربیت وارد میکند. به تمام همکارانم در بخش های حقوقی تاکید کردم خط قرمز ما حفظ حریم و حرمت معلم است که اگر بشکند دیگر چیزی در آموزش و پرورش نداریم. حرکت یک معلم، حرمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته است.

بطحایی در پایان اظهارکرد: معلمی که حرمتش حفظ نشود چگونه می‌تواند حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی را به دانش‌آموزانش بیاموزد؟ امروز روز سپاس از معلمی نام گرفته که با نبود امکانات کافی همچنان چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه داشته است. معلمی که چند ساعت در مسیرهای پرفراز و نشیب طی می‌کند تا خود را به مدرسه برساند. معلمی که ناچار است ایامی از هفته را دور از خانواده سپری کند. امروز روز سپاس از معلمی نام گرفته است که با صبوری نگاه مهربانانه‌اش را به همه شاگردانش می‌بخشد. به نمایندگی از دولت تدبیر و امید ضمن ابلاغ تبریک رئیس‌جمهور از همه معلمان سپاسگزاری می‌کنم.

کد خبر 404260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha