شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش روزشمار هفته معلم را اعلام کرد و گفت: ۱۲ اردیبهشت روز ولایتمداری و سلوک معلمی است.

اسفنديار چهاربند، رئيس مركز برنامه‌ريزي، منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش‌و‌پروش در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم ترتیب داده شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، دو اسوه معلمی و همچنین پنج هزار شهید معلم، روزشمار هفته معلم را اعلام کرد و گفت: ۱۲ اردیبهشت روز ولایتمداری و سلوک معلمی، ۱۳ اردیبهشت روز معلم و تکریم اجتماعی، ۱۴ اردیبهشت روز معلم، توسعه اجتماعی و انسجام ملی، ۱۵ اردیبهشت روز معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت، ۱۶ اردیبهشت، روز معلم مسئولیت‌پذیری و هدایت انقلابی، ۱۷ اردیبهشت روز معلم، مرجعیت اجتماعی، مولد سرمایه اجتماعی و ۱۸ اردیبهشت روز معلم و تکریم سازمانی نامگذاری شده است.

چهاربند گفت : در آستانه ۱۲ اردیبهشت قرار داریم و بنا به سنت هر ساله به استقبال از آیین پاسداشت مقام معلم می‌رویم و رویکرد ما در سال جاری موثرتر خواهد بود که جهت‌گیری اصلی آن پاسخگویی است.

او  افزود: معلمین سرزمین ما سال‌هاست مطالباتی دارند و در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌شان با چالش‌هایی مواجهند که حاکمیت و جامعه در قبال پاسخ به این چالش ها مسئولیت‌هایی داشته و دارند. باید تلاش کنیم در این هفته گزارش کاری را به معلمان ارائه کنیم که شفاف و صادقانه باشد و نقشه منطقی و موثری را برای ادامه مسیر به دست بدهد.

به گزارش ايسنا، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که باید بتدریج رویه پاسخگو بودن به یک اصل تبدیل شود عنوان کرد: هفته معلم قرار نیست با تقدیر و تشکر جمع شود بلکه تجلیل از معلم منوط به پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات آنهاست. اینکه تعهدات قرار است چگونه و در چه بازه زمانی ایفا شوند باید به صورت شفاف مشخص باشند.

چهاربند ادامه داد: یک پرسش مطرح است که آیا در مواجهه با تحولات سریع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جایگاه معلم پررنگ تر می‌شود یا کم‌رنگ‌تر؟ کشورهایی که امروز پرچمدار توسعه‌اند ابتدا تربیت معلم و بهبود زندگی حرفه‌ای و شخصی او را دنبال کرده‌اند زیرا رکن توسعه، توجه به نظام تعلیم و تربیت است. این دیدگاه که با توسعه فناوری کمتر به معلم احتیاج خواهیم داشت دیدگاه بسیار خطرناکی است.

او افزود: خودکفایی در همه عرصه‌ها مشروط به اقتدار نظام تعلیم و تربیت است. اقتدار این نظام نیز مشروط به ارتقای کیفیت زندگی حرفه‌ای معلم است و با شعار هم محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه اعتماد فرهنگیان به حاکمیت و نظام بزرگترين سرمایه ماست که حفظ آن در گروی ارتقای جایگاه واقعی آنهاست، گفت: تلاش می‌کنیم اعتماد و امید را در معلمان افزایش دهیم.

کد خبر 403953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha