همشهری آنلاین: بنیانگذار جشنواره فیلم ترایبکا در مراسم اختتامیه این جشنواره از ترامپ و تلاش وی برای زیر سوال بردن حقیقت انتقاد کرد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در آخرین شب جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ که با حضور رابرت دنیرو بنیانگذار جشنواره برگزار شد، این جشنواره میزبان یک مجموعه مستند جدید از لیز گاربوس بود که با عنوان «رکن چهارم» به گزارش‌های نیویورک تایمز و پوشش خبری نخستین سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ پرداخت.

دنیرو که یکی از مخالفان آشکار ترامپ است به حضار هشدار داد که «یاوه‌گویی‌های ترامپ درباره اخبار جعلی» می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از حالت فعلی شود چون این واژه حالا تبدیل به «یک شعار محبوب برای دیکتاتورها و زورگوها» در سراسر دنیا شده و نمایانگر نیت‌هایی بسیار بدتر است.

دنیرو که پیش از نمایش مجموعه گاربوس در فستیوال ترایبکا روی صحنه رفته بود با اشاره به همه خبرهای مخالف ترامپ که از سوی وی با عنوان اخبار دروغ و جعلی خوانده می‌شوند، گفت: من خیلی نگران این نیستم که جمهوری‌خواهان بخواهند مزخرف‌های ترامپ درباره اخبار جعلی را باور کنند. من بسیار نگران این هستم که جمهوری‌خواهان اجازه می‌دهند ترامپ به این راحتی حقایق را کنار بزند و واقعیت جایگزین خودش را درست کند. به همین دلیل از روزنامه‌نگارانی که حالا در این فیلم مستند خواهیم دید، بسیار تشکر می‌کنم؛ روزنامه‌نگاران موثق نگاری که همه جا خود را متعهد به نشان دادن حقیقت به ما می‌کنند.

مجموعه مستند گاربوس گزارشگران و دبیران نیویورک تایمز را در نبردشان برای آشکار کردن اخبار حقیقی در حالی نشان می‌دهد که ترامپ از ابتدای دوران ریاست جمهوری‌اش به جنگ رسانه ها رفته است.

دنیرو گفت: بامزه است که فقط چون خودت از چیزی خوشت نمی‌آید به آن بگویی خبر جعلی.

او بعد به حضور اخیرش در برنامه «پخش زنده شنبه شب» یا «اس‌ان‌ال» در نقش رابرت مالر، مردی که در حال حاضر مشغول بررسی پرونده ترامپ است اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانم در این برنامه در حالی نقش مالر را بازی کنم که ترامپ را دستگیر و بازجویی می‌کند، به او دست‌بند می‌زند و او را به زندان می‌برد.

گاربوس هم روی فرش قرمز با هالیوود ریپورتر صحبت و تاکید کرد عباراتی مثل «اخبار جعلی» و «دشمن مردم آمریکا»‌ خواندن رسانه‌ها بسیار خطرناک هستند.

او گفت:‌ به نظرم این یک استراتژی است که اگر شما بتوانید حقیقت را زیر سوال ببرید، به نحوی می‌توانید از زیر همه چیز قسر در بروید.

کد خبر 404189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha