همشهری آنلاین: طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان،‌پروازی میان سنگاپور تا نیویورک است که طی آن مسافران باید ۲۰ ساعت مداوم در آسمان باشند.

هواپیما

براساس گزارش CNN، تا پايان سال جاري ميلادي جديد‌ترين هواپيماي شركت سنگاپور ايرلاينز كه يك ايرباس A350-900URL است (URL اشاره به پرواز فوق دوربرد دارد) ركوردي جديد را در پروازي به وسعت جهان براي اتصال دادن دو كلانشهر بزرگ سياره زمين به يكديگر انجام خواهد داد.

اين شركت هواپيمايي در سال 2013 تلاش كرد اقدامي مشابه را براي پروازهاي تجاري انجام دهد اما تلاشش با شكست مواجه شد اما اكنون قصد دارد با استفاده از هواپيماي ايرباس جديد A350-900 كه دو دستگاه از آن را در اختيار دارد و به زودي تعداد آنها به 67 خواهد رسيد، باري ديگر پروازهاي طولاني‌مدت را تجربه كند. البته پروازهاي بلند‌مدت اين شركت توسط مدل‌هاي URL كه هفت دستگاه از آنها را سفارش داده‌است انجام خواهد گرفت.

اولين پرواز آزمايشي اين هواپيما در 23 آوريل 2018 از فرانسه آغاز شد و براي پنج ساعت مداوم ادامه‌يافت. ايرباس‌هاي دوربرد توانايي پرواز بدون توقف تا فاصله 17960 كيلومتري را دارند، و اين به آن معني است كه سنگاپور ايرلاينز قصد دارد ركورد طولانر‌ترين پرواز بدون توقف جهان را به نام خود ثبت كند.

پرواز سنگاپور به نيويورك سه ساعت طولاني‌تر از پرواز پرث به لندن شركت هواپيمايي كانتاس است و مسافران به واسطه تجهيزات ويژه هواپيما كه مختص سفرهاي طولاني طراحي شده‌اند مي‌توانند چنين سفر طولاني را تحمل كنند. فلسفه طراحي هواپيما اين است كه كابين‌هاي هواپيما شبيه به يك اتاق باشند، ارتفاع سقف‌ها زياد است و نورپردازي ال‌اي‌دي پيچيده‌اي فضا را پر كرده‌است و ديوارهاي جانبي ميزان آلودگي صوتي را به حداقل مي‌رسانند.

بدنه اين هواپيما نيز از مواد كامپوزيتي و نه آلومينيوم ساخته شده‌است از اين رو هواپيما از پنجره‌هايي بزرگ و پانوراميك برخوردار است كه چشم‌اندازي زيبا را در برابر ديدگان مسافران قرار مي‌دهد. سيستم نورپردازي كابين‌ها نيز به گونه اي طراحي شده‌اند تا مسافران بتوانند در زمان خواب محيط اطراف خود را كاملا تاريك كنند. كم صدايي سيستم تهويه هوا نيز به خواب آرام‌تر مسافران كمك خواهد كرد.

ايرباس‌هاي دوربرد نسبت به مدل‌هاي عادي 24 هزار ليتر سوخت بيشتر مصرف مي‌كنند تا بتوانند پرواز 20 ساعته را به پايان برسانند. همين افزايش وزن سوخت باعث شده تا اين اضافه وزن در بخش بار يا تعداد مسافر جبران شود.

کد خبر 403941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha