همشهری آنلاین: چن کایگه، کارگردان سرشناس چینی به ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی جشنواره فیلم ماکائو برگزیده شد که سومین دوره آن هشت تا ۱۴ دسامبر برگزار می‌شود.

چن کایگه

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، بخش مسابقه جشنواره ماكائو به رقابت فيلم‌هاي اول و دوم اختصاص دارد و كايگه و همكارانش در هيات داوران بايد براي انتخاب فيلم برگزيده و برنده جايزه 60 هزار دلاري تصميم بگيرند. امسال بخش غيررقابتي سينماي تازه چين هم به جشنواره افزوده شده كه در آن بين چهار تا شش فيلم از بهترين‌هاي سينماي چيني‌زبان محصول سال 2018 به نمايش درمي‌آيد.

كايگه 65 ساله در سال 1993 با «وداع با محبوبه‌ام» جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را از جشنواره كن برد و پس از آن به چهره‌اي شناخته‌شده در سينماي جهان تبديل شد. با اين حال، در چين ماند و بيشتر فيلم‌هاي خود را در سرزمين مادري ساخت؛ از جمله «امپراتور و آدمكش» و «قول» كه جزو آثار موفق كارنامه او هستند.

خنجرهاي پران نام ديگر بخش غيررقابتي جشنواره ماكائو است كه در آن فيلم‌هاي برگزيده بين‌المللي در ژانرهاي مختلف به نمايش درمي‌آيد. در بخش غيررقابتي انتخاب كارگردان هم شش فيلم روي پرده مي‌رود؛ سه فيلم آسيايي به انتخاب فيلمسازان غيرآسيايي و سه فيلم بين‌المللي به انتخاب فيلمسازان آسيايي.

کد خبر 403780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha