شنبه ۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

در سفره شب یلدا، برای قرار دادن بعضی از میوه‌ها مانند اناردان شده، ازگیل، انگور یا سالاد میوه زمستانی، نیاز به استفاده از ظرف‌های گوناگون است.

بنابراین شما باید ظرف‌‌هایی را که با سبک سفره و رنگ آن هماهنگی داشته باشد، انتخاب کنید؛ در حالی که شما می‌توانید به جای گشتن به دنبال ظرفی مناسب، از خود میوه‌ها به عنوان ظرف استفاده کنید.

میوه‌هایی مانند آناناس، هندوانه و خربزه برای این منظور بسیار مناسبند. به عنوان مثال هندوانه‌ای که در پیشنهاد قبلی به آن پرداخته شد نیز می‌تواند به عنوان ظرف سالاد میوه مورد استفاده قرار گیرد؛

فقط باید مقداری از گوشت میانی آن را با قاشق بیرون آورده و تکه‌تکه کنید، سپس به همراه برش‌های میوه‌های دیگر فصل، سالادی خوشمزه درست کرده و دوباره فضای خالی داخل هندوانه را با این سالاد پر کنید.

علاوه بر هندوانه، میوه دیگری که به عنوان ظرف کاربردی بوده و همچنین ظاهری متفاوت دارد، آناناس است. بنابراین آناناس بزرگی با برگ‌های سالم تهیه کرده و به پهلو بخوابانید؛

حالا با چاقوی تیزی مقطع آن را به صورتی ببرید که میوه و حتی برگ آناناس به 2 قسمت مساوی طولی تقسیم شود. پس از آن، گوشت داخل هر یک از تکه‌ها را با چاقو یا قاشق خالی کرده و از فضای داخل پوسته میوه به عنوان ظرفی برای ازگیل، دانه انار یا حتی هندوانه و سالاد میوه استفاده کنید؛ در ضمن، گوشت آناناس نیز در سالاد میوه طعم خوشایندی را ایجاد می‌کند.

یک پیشنهاد دیگر:
خربزه نیز علاوه بر اینکه می‌تواند مانند میوه‌های دیگر مثل هندوانه و آناناس به عنوان ظرف مناسبی برای سالاد میوه و همچنین بعضی از انواع میوه‌ها مانند دانه‌‌های انگور، انار و ازگیل مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان شمعدان نیز در سفره‌آرایی کاربرد دارد.

بنابراین شما می‌توانید پس از برش دادن خربزه (به روش برش هفت و هشتی) و خارج کردن تخم آن، 2 عدد شمع قطور رنگی داخل 2 تکه خربزه قرار داده و سر سفره بگذارید یا اینکه مانند تصویر صفحه قبل، شمع‌های نازک قلمی را به همراه شمعدان‌های شیشه‌ای کوچک داخل فضای خالی خربزه جای داده و در واقع از خربزه به عنوان پایه شمعدان استفاده کنید.

کد خبر 40365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز