همشهری آنلاین: سرهنگ رضا کریمی وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند گفت: هیات های نظامی ۳۵ کشور جهان برای شرکت در ششمین دوره سمپوزیوم نیروهای دریایی حوزه اقیانوس هند، از دوم تا پنجم اردیبهشت در تهران گرد هم می‌آیند.

کریمی

سرهنگ کریمی در مصاحبه اختصاصی با ایرنا در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ارتش در دهلی نو افزود: یک هیات چهار نفره از هند به ریاست آدمیرال سونیل لانبا فرمانده نیروی دریایی این کشور نیز در این گردهمایی شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم که به عنوان گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند هم از آن یاد می شود برای اولین بار درسال 2008 توسط هند بنیان گذاری شد و هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو این همایش برگزار می گردد.

کریمی اظهار داشت که در جریان همایش تهران؛ نیروی دریایی ایران ریاست این سمپوزیوم را به مدت دوسال تحویل خواهد گرفت.

وابسته نظامی ایران درهند همچنین درباره مراسم بزرگداشت روز ارتش در دهلی نو تصریح کرد: حضور وابستگان نظامی کشورهای مختلف و همچنین مقامات هندی در این برنامه قابل توجه بود.

وی با اشاره به اهمیت نام گذاری یک روز برای بزرگداشت قهرمانی های دلاوران ارتش جمهوری اسلامی گفت: در 29 فروردین 1358 به دنبال فرمان حضرت امام (ره) یگانهای ارتش برای نمایش اقتدار کشور و همبستگی ملی در خیابانها رژه رفتند و از آن سال به بعد در همین روز یگانهای مختلف ارتش در سراسر میهن اسلامی به منظور بزرگداشت روز ارتش و همچنین حماسه آفرینی های نیروی زمینی ، رژه می روند.

کریمی افزود: همگام با ایران اسلامی دفاتر وابستگان نظامی ارتش نیز به منظور بزرگداشت و نمایش اقتدار کشور ، این روز را با دعوت از سایر وابستگان دفاعی و نظامی کشورهای مختلف و دیپلمات ها مراسمی برگزار می نمایند.

وابسته نظامی ایران در هند تصریح کرد که استقبال از سوی سفارت خانه های دیگر برای شرکت مراسم روز ارتش در دهلی نو خیلی خوب بود و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت و از ارتش هند نیز تعدادی از افسران از تشریفات نیروهای مختلف در سطح بالایی شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به همکاری نزدیک دو کشور در حوزه نظامی و دفاعی خاطرنشان کرد: ایران و هند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به توسعه و گسترش همکاری های دفاعی اقدام کرده و یک تفاهمنامه دفاعی نیز در گذشته امضا کرده اند. در حال حاصر نیز دو کشور به صورت منظم در حال تبادل دانشجو در سطوح عالی و همچنین تبادل ناوگروه های آموزشی هستند.

کریمی چشم انداز روابط دفاعی دو کشور را خوب ارزیابی و تاکید کرد دو کشور در تلاش هستند تا این همکاری ها را افزایش دهند.

کد خبر 403168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha