چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آمریکا تصمیم خود را برای اعمال محدودیت بر تردد دیپلمات‌های پاکستانی مقیم در واشنگتن و دیگر شهرهای ایالات متحده را تایید کرد.

تردد دیپلمات های پاکستانی در آمریکا محدود می شود

به گزارش ایرنا رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند: 'توماس شانون' معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی تصمیم دولت این کشور برای اعمال محدودیت بر تردد بدون مجوز دیپلمات های پاکستانی مقیم آمریکا را تایید کرد.

وی افزود: اقدام آتی دولت آمریکا واکنش متقابل به محدودیت ها علیه دیپلمات های آمریکا در پاکستان است که از سوی اسلام آباد اعمال شده و اکنون این اقدام از سوی آمریکا نیز یک روند عادی محسوب می شود.

پیش از این نیز رسانه های پاکستان در گزارش هایی اعلام کردند که آمریکا در نظر دارد تا محدودیت هایی را بر تردد دیپلمات های پاکستانی اعمال کند و آنها را ملزم سازد تا برای تردد خارج از شعاع ۲۵ تا ۴۰ کیلومتری سفارتخانه مجوز دریافت کنند.

بنا بر این گزارش، قرار است این محدودیت ها از اول مه (۱۱ اردیبهشت) اعمال شوند.

به نظر می رسد تصمیم دولت ترامپ واکنشی همراه با عصبانیت نسبت به جدیت طرف پاکستانی درخصوص ماجرای تصادف منجر به قتل یک شهروند پاکستانی از سوی وابسته نظامی سفارت آمریکا در اسلام آباد باشد.

هفته گذشته وابسته نظامی سفارت آمریکا در اسلام آباد با زیر پا گذاشتن قوانین رانندگی و عبور از چراغ قرمز، موتور سوار پاکستانی را زیر گرفت که در این حادثه یکی از موتور سوران در دم کشته شد و یک نفر دیگر نیز به شدت زخمی شد.

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان واکنش تندی به این حادثه نشان داده و از دولت خواستند تا برخورد مناسب علیه دیپلمات آمریکایی اتخاذ شود.

جمعی از اعضای جامعه مدنی اسلام آباد نیز 22 فروردین ماه جاری با تجمع در باشگاه رسانه های پاکستان اعلام کردند که وابسته نظامی آمریکا که اخیرا در حادثه رانندگی یک شهروند پاکستانی را کشته است، باید هرچه سریعتر محاکمه شود.

شرکت کنندگان در این اجتماع اعلام کردند که 'اگر یک شهروند آمریکایی به دست یک پاکستانی کشته می شد، نحوه برخورد و رفتار با وی چگونه بود'؟

حاضران در این تجمع از دولت پاکستان خواستند که در سریع ترین زمان ممکن به پرونده این دیپلمات آمریکایی رسیدگی شود.

کد خبر 403079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha