پنجشنبه ۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پیکر بی‌نظیر بوتو به لارکانه در ایالت سند منتقل شد

پیکر بی‌نظیر بوتو رهبر حزب مردم پاکستان که در حمله انتحاری امروز شهر راولپندی کشته شد از بیمارستان عمومی "جنرال" به پایگاه هوایی چک لاله انتقال یافت و هزاران نفر از هواداران حزب مردم به همراه آمبولانس به سوی پایگاه هوایی چک لاله حرکت کردند.

حمله انتحاری در محل نشست حزب مردم پاکستان در راولپندی عصر پنجشنبه حداقل ‪ ۲۰‬کشته و ‪ ۶۰‬زخمی برجا گذاشت که در این بین خانم بوتو نیز بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

 قرار است پیکر وی در کنار مرقد پدرش "ذوالفقار علی بوتو" در منطقه گری خدابخش به خاک سپرده شود.

 خبرهای بی‌نظیر بوتو در همشهری آنلاین

تاکنون سه نخست وزیر پاکستان در شهر راولپندی کشته شده‌اند که همه آن‌ها از ساکنان ایالت سند بودند که یکی از آن ها در زمان تصدی نخست وزیری و دو نفر پس از برکناری از این سمت جان باختند.
نخستین آنها لیاقت علی خان (قائد ملت) در تاریخ 16 اکتبر 1951 در لیاقت باغ شهر راولپندی به ضرب گلوله به قتل رسید، دومین نخست وزیر که با لقب قائد عوام مشهور بود و در این شهر جان خود را از دست داد ذوالفقار علی بوتو بنیانگذار حزب مردم بود که در تاریخ 4 آوریل 1979 در دوران حکومت نظامی ژنرال ضیاء الحق به دار آویخته شد و سومین نفر هم بی‌نظیر بوتو بود که در گذشته دو بار به نخست وزیری پاکستان رسیده بود و امروز در راولپندی در حمله انتحاری کشته شد.

کد خبر 40289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز