همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس این اقدام غیرقانونی و هجوم وحشیانه را محکوم و به این سه کشور و کشورهای فرومایه حامی آنان هشدار می‌دهد که زمانه این اقدامات وحشیانه گذشته است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور کار علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز مبعث رسول اکرم(ص) این روز را روز مظهر کمال و رشد انسانیت دانست.

رییس مجلس شورای اسلامی به سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان، هشدار داد: مجلس این اقدام غیرقانونی و هجوم وحشیانه را محکوم و به این سه کشور و کشورهای فرومایه حامی آنان هشدار می‌دهد که زمانه این اقدامات وحشیانه گذشته است و این تحرکات ملت سوریه را بیش از گذشته مصمم به نابودی حیله‌گران می‌کند.

وی گفت: متاسفانه روز گذشته خلاف همه نظامات بین‌المللی آمریکا، انگلیس و فرانسه حمله‌ای وحشیانه به یک کشور اسلامی کردند و تاسف‌آورتر اینکه برخی کشورهای اسلامی در کنار رژیم صهیونیستی و سران کفر از این جنایت حمایت کردند. اولین سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که چه علتی عامل چنین اقدام غیرقانونی بوده است؟ ادعای این سه کشور بر این است که دولت سوریه در روزهای گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده و علت موفقیت نظام سوریه در اخراج تروریست‌ها از حومه دمشق استفاده از چنین سلاحی بوده است، در مقابل دولت سوریه و روسیه این ادعا را تکذیب کرده و خواستار رسیدگی مجامع بین‌المللی شدند و مگر نه این است که برای رسیدگی به این امور نظامات بین‌المللی تدبیر کرده است پس چرا بدون رعایت این ضوابط و با عجله چنین تهاجمی سامان داده شد؟

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دستاویز نمی‌تواند وجاهت داشته باشد. موضوع اصلی را باید در جای دیگر جست و آن تحولات اخیر در صحنه سوریه است. سالهاست با کمک کشورهای بزرگ و برخی دولت‌های یاغی در منطقه اطراف دمشق لانه تروریست‌ها شده بود و هر زمان با سلاح‌های پیشرفته دمشق را ناامن می‌کردند. اقدام اخیر ارتش سوریه پاکسازی این منطقه بود، کاری که کشورهای حامی تروریست‌ها باور نمی‌کردند در زمان نسبتا کوتاه عملی شود به همین دلیل پیش‌دستی سعودی‌ها در تقدیم اموال ملت خود به آمریکایی‌ها که در کمال فضاحت صورت گرفت آنان را ترغیب به بمباران سوریه کرد تا به تصور خود معادله را عوض کنند و مجددا پناهگاه تروریست‌ها را احیا کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اینکه آیا با چنین اقدام سبوعانه و غیرقانونی به هدف خود می‌رسند سرابی بیش نیست. در این شش هفت سال این گونه ماجراجویی‌ها وجود داشت و هر بار ناموفق بودند و همچنان یک ژست قلدرمآبی بود اما خیانت برخی کشورهای مسلمان در این گونه کثافت‌کاری‌های سیاسی در اذهان توده‌های مومن باقی خواهد ماند. آیا این اقدام برای آنان ذلت‌آور و خجالت‌آفرین نیست که در روز بعثت پیامبر(ص) که روز وحدت مسلمانان است این کشورها با خوشحالی در کنار سران کفر و صهیونیست‌ها قرار گرفتند و با مسرت خیانت خود را اعلام کردند. در این حادثه صف منافقان که هله‌هله‌کنان پشتیبان سران کفر بودند برای ملل اسلامی بسی بیشتر رنج‌آور است، ‌کشورهایی که در مجامع بین‌المللی مستمرا از وحدت اسلامی و حقوق انسان‌ها دم می‌زنند و در پشت صحنه یک دست در حمایت تروریست‌ها دارند و با دست دیگر اموال خود را تقدیم سران کفر می‌کنند که بر ملل اسلامی هجوم برند.

وی حمله غیرقانونی سه کشور غربی به سوریه را محکوم کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی این هجوم وحشیانه و غیرقانونی را محکوم و به این سه کشور و کشورهای فرومایه پشتیبان آنان اعلام می‌کند زمانه این گونه ژست‌های دروغین سپری شده است و آنچه نتیجه این اقدامات وحشیانه می باشد، روشن شدن صحنه طرفداران تروریسم و منافقان این مسیر است و این تحرکات ملت سوریه را بیش از گذشته مصمم به نابودی تروریست‌ها می‌کند و سرنوشت حیله‌گران در حدیث قدسی آمده است.

رییس مجلس شورای اسلامی سپس این حدیث قدسی را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان صحبتهای رییس مجلس، با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» نسبت به تهاجم روز گذشته آمریکا و دو کشور غربی به سوریه واکنش نشان دادند.

 

 

کد خبر 402734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha