شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا به یک گروه از هنرمندان تئاتر بزرگ مسکو به نام «بالشوی تئاتر» روادید برای سفر به این کشور نداد.

 آمریکا به هنرمندان روس ویزا نداد

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از این اقدام آمریکا، اعلام کرد: این افراد قرار بود در مرکز فرهنگی «لینکولن سنتر» برنامه هنری اجرا کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: اخلال در اجرای برنامه گروه هنری بالشوی تئاتر، رفتار نادرست دیگری از سوی آمریکا در برابر اتباع روسیه است.

در بیانیه آمده است: این رفتار طرف آمریکایی، حفظ روابط تجاری، فرهنگی، ورزشی و حتی ارتباط خانوادگی را دشوار می کند، حتی در دوره جنگ سرد نیز این گونه نبود و هنر به درک بهتر دو کشور از یکدیگر و رفع بی اعتمادی ها و کاهش تنش در روابط مسکو و واشنگتن کمک می کرد.

«از این نگران هستیم که نیروهای سیاسی بانفوذ در آمریکا برای فشار بر روسیه هیچ مانعی نمی بینند، آمریکا تلاش می کند با ایجاد دیوار روادید مانع ارتباط آمریکایی ها با مردم روسیه شود، این گونه رفتار آمریکا تاسف آور است.»

روابط روسیه و آمریکا در یک سال اخیر تیره تر از هر زمانی شده است.

وزارت خارجه روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد که به دلیل مشکلات بوجود آمده برای شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه، احتمال قطع پروازهای مستقیم بین مسکو و واشنگتن وجود دارد.

«جان هانتسمن» سفیر آمریکا در مسکو به تازگی از احتمال بلوکه شدن حساب های روسیه در کشورش به عنوان گام های بعدی آمریکا برای مقابله با اقدامات روسیه خبر داده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا جمعه دو هفته پیش، 24 مقام و شهروند روسی و 14 شرکت دولتی روسیه را تحریم کرد.

مقام های ارشد دولت آمریکا تحرکات روسیه از جمله در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین، حمایت از دولت سوریه، هک سایبری و تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی را از جمله دلایل اعمال تحریم های واشنگتن عنوان کردند.

روسیه نیز وعده داده است در مقابل تحریم های آمریکا، بزودی تحریم های جدیدی بر کالاهای صادراتی آمریکا به این کشور وضع کند.

کد خبر 403312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha