پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه‌های صنفی آلمان روز چهارشنبه با دومین روز اعتصاب‌های سراسری که در آن هزاران نفر از کارکنان بیمارستان‌ها، مهد کودک‌ها و کارگران حمل زباله دست از کار کشیدند، فشار بر کارفرمایان بخش عمومی را افزایش دادند.

دومین روز اعتصاب های سراسری در آلمان

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري رويترز، در حالي که روز سه شنبه اعتصاب موجب اختلال گسترده در فرودگاهها و لغو صدها پرواز و سرگرداني هزاران مسافر شده بود، اعتصاب هاي روز چهارشنبه تاثيري بر پرواز هواپيماها نداشت.

اتحاديه صنفي وردي آلمان خواهان افزايش شش درصدي حقوق براي 2.3 ميليون نفر از کارکنان بخش عمومي است، اما دولت فدرال و شهرداري ها اين درخواست را رد کرده اند. دور بعدي مذاکرات قرار است 15 آوريل انجام گيرد.

اعتصاب روز چهارشنبه بيش از همه بر ايالت هاي جنوبي باواريا و بادن-ووئرتمبرگ تاثير گذاشت اما دست از کار کشيدن کارکنان بخش هاي عمومي و تظاهرات در آلمان بر مناطق ديگر از جمله بر هسن، سارلند، براندنبرگ و راين-وستفالياي شمالي که پرجمعيت ترين ايالت آلمان است نيز تاثير داشت.

رولف هابرمان رئيس اتحاديه خدمتگزاران مدني ايالت باواريا روز چهارشنبه به رويترز گفت اکنون وقت آن است که کارفرمايان پيشنهادي بدهند که بازتابي از استحکام رشد اقتصادي آلمان باشد.

کد خبر 402559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha