همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شخصیت شهید امیرسپهبد علی صیاد شیرازی برای نسل جوان و تمام نسل‌های آینده یک الگو و سرمشق است.

حسین سلامی

سردار پاسدار حسین سلامی روز سه شنبه در‌حاشیه مراسم نوزدهمین سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و 110 شهید شاخص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران درباره خصوصیات بارز این شهید بزرگوار افزود: شهید صیاد شیرازی از فرماندهان بزرگ و تاثیرگذار دفاع مقدس و پس از آن هستند.

وی ادامه داد: شخصیت این شهید بزرگوار برای نسل جوان و تمام نسل‌های آینده الگو و سرمشق تمام عیار است.

سردار سلامی، طرز تفکر، عبودیت و ولایتمداری را از جمله ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی دانست و تاکید کرد: شهید صیاد یک فرمانده خستگی‌ناپذیر بود که شخصیت ایشان می تواند برای همواره تاریخ کشور ما یک اعتبار و منزلت قدرتمندی ایجاد کند.

همچنین در این مراسم فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از اپلیکیشن، سایت خبری و فیلمنامه سریال شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در سالروز شهادت این امیر دوران دفاع مقدس رونمایی کردند.

فرزند شهید صیاد شیرازی در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و حضور مقامات و خانواده شهدا، گفت: زندگینامه شهید صیاد شیرازی برای فرماندهان نظامی و جوانان نیروهای مسلح در حوزه های فرماندهی و در خدمت ولایت بودن می تواند یک الگو در دفاع از موازین جمهوری اسلامی باشد.

شهید امیرسپهبد علی صیاد شیرازی از شهدای ترور و یکی از فرماندهان دلیر و فرهیخته و برخوردار از دانش بالایی بود که توانست در دوره های مختلف حیات خویش به عنوان فردی تاثیرگذار خدمت های ارزشمندی انجام دهد.

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از مجاهدانی بود که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل داشت و در احیای ارتش ایران و هماهنگی میان ارتش و سپاه نقشی ارزشمند ایفاء کرد و در تمامی صحنه های جنگ تحمیلی به دفاع از کیان این مرز و بوم پرداخت.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی، صیاد شیرازی در مهرماه 1368 هجری خورشیدی به درخواست رییس وقت ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب به معاونت بازرسی کل نیروهای مسلح انتخاب شد.

وی در شانزدهم فروردین 1378 هجری خورشیدی درجه سرلشکری خود را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، اما تنها چند روز از این منصب نگذشته بود که در بیست و یکم فروردین ماه در مقابل منزل مسکونی خویش در تهران مورد هدف عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد خبر 402467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha