همشهری آنلاین: دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: پیشرفت صنعت موشکی و دفاعی کشور برای مقابله با استکبار جهانی است.

یعقوب سلیمانی

به گزارش بسیج، سردار پاسدار یعقوب سلیمانی اظهار کرد: با توان موشکی و دفاعی می توانیم در برابر ابرقدرت های جهان ایستادگی کنیم چرا که روحیه خودباوری را در خود پرورانده ایم.

وی افزود: امروز ملت ایران با اتکا به رهبری، استکبار ستیزی را در پیشرفت صنعت دفاعی و موشکی تعریف کرده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد:جوان انقلابی و مومن هیچ گاه دست از استکبار ستیزی بر نمی دارد که این روحیه بدان معناست که باید در برابر هر تفکر غلطی ایستادگی کرد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای موشکی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: در ایام نوروز شاهد برپایی نمایشگاه دستاوردهای موشکی سپاه در اردوگاه شهید حبیب الهی اهواز بودیم که نمونه بارزی از استکبار ستیزی را نمایان کرد.

سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی‌مقدم از بنیانگذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران، بود.

در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی قرار داده بود و به عنوان پدر موشکی ایران لقب گرفت.

سردار حسن تهرانی‌مقدم تا روز آخر عمر نیز به عنوان مسئول سازمان موشکی در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر بنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود و در روز شهادتش در پادگان امیرالمومنین (ع) شهرستان ملارد در حالی که برای آزمایش موشکی، آماده می‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات در تاریخ 21 آبان 90 به یاران شهیدش (احمد کاظمی، حسن شفیع زاده، حسن غازی، غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی، مصطفی تقی‌خواه و ...) پیوست.

کد خبر 402776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha