چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اکبر رادی، نمایشنامه‌نویس پیشکسوت ایران صبح دیروز در 68 سالگی و بر اثر سرطان مغز استخوان دار فانی را وداع گفت

اکبر رادی در چند ماه گذشته به‌شدت با این بیماری دست به‌گریبان بود و پس از بستری شدن در بیمارستان پارس تهران، سرانجام تسلیم سرنوشت ناگزیر درام زندگی شد و نقطه پایان این نمایشگاه باشکوه را نیز گذاشت.

او به اعتقاد اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان عرصه تئاتر، بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویس ایران محسوب می‌شود.

یا دست‌کم مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسی که انسان معاصر را با درد معاصر به‌تصویر می‌کشید؛ چرا که معتقد بود: «تا زمانی که نمایشنامه ایرانی با آدم‌های معاصر و درد زنده نداشته باشیم، بی‌گمان تئاتر معاصر ملی هم نخواهیم داشت.»

پیکرش ساعت 8:30 صبح فردا جمعه 7 دی از مقابل تالار وحدت به‌سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) تشییع می‌شود و یکشنبه نهم نیز مجلس ترحیم از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد نور برگزار خواهد شد.

ضمن آن که به گزارش روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر «به‌منظور تکریم به مقام شامخ و تأثیرگذار این عزیز گرانقدر و همزمانی مراسم یادبود او با نشست علمی تئاتر و رسانه، با نظر ستاد برگزاری جشنواره، این نشست که قرار بود در روز یکشنبه 9 دی ماه سال جاری برگزار شود، به آینده موکول شد. تاریخ برگزاری نشست مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.»

کد خبر 40230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز