همشهری آنلاین: پلیس ایتالیا می‌گوید یکی از گریزپاترین سران مافیا را در کالابریا در جنوب این کشور دستگیر کرده است.

رهبر عملیاتی پرقدرت‌ترین گروه مافیایی ایتالیا دستگیر شد

به گزارش بي بي سي، به گفته پلیس ايتاليا جوزپه پله رهبر عملیاتی و استراتژیک سازمان تبهکاری اندرنگتا است و در یورش شبانه ۵۰ مامور پلیس به مخفیگاهش دستگیر شده است.

او در کوندوفوری یکی از غیر قابل دسترس ترین نقاط کالابریا مخفی شده بود که در یورش دیشب غافلگیر و به همراه چند همدستش بدون مقاومت تسلیم شد.

چوزپه پله رییس خاندان قدرتمند پله-ووتاری و عضو شورای حاکم ایالتی اندرنگتا است و به اتهام ارتباط با مافیا و قاچاق مواد مخدر از دو سال پیش فراری بود.

بیشتر قاچاق کوکائین در اروپا در کنترل اندرنگتا است.

جوزپه که ۵۷ سال دارد پسر آنتونیو پله است که تا زمان مرگ در سال ۲۰۰۹، رییس اندرنگتا بود.

کالابریا، انگشت شست پای "کم توسعه یافته" در چکمه ایتالیا است و اندرنگتا از گروهی خانواده‌های بزرگ تشکیل شده که در تعدادی روستای کوهستانی زندگی می کنند و علیرغم فشار شدید پلیس و دستگیری‌های متعدد، نفوذ خود را به پنج قاره دنیا گسترش داده‌اند.

آنها که در یکی از فقیرترین نقاط ایتالیا زندگی می‌کنند با ربودن و گروگان‌گیری ثروتمندان شمال کشور کار خود را شروع کردند و پول آن را وارد تجارت کوکائین کردند و دامنه این تجارت را به کلمبیا، مکزیک، آمریکا، برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی گسترش دادند و نفوذی بین‌المللی پیدا کردند.

درآمد سالانه اندرنگتا را بیش از سالانه ۵۰ میلیارد یورو تخمین زده‌اند.

به گفته فرانکو روبرتی دادستان ارشد ضد مافیای ایتالیا، قدرت اندرانگتا به برکت کنترل تجارت کوکائین حتی از سازمان‌های مافیایی معروفی مثل کوستا نوسترا در سیسیلی و کامورا در ناپل فراتر رفته است.

دهکده سن لوکا با بیش از چهار هزار نفر جمعیت مقر اصلی اندرنگتا است و خاندان‌هایی که اندرنگتا را شکل می‌دهند خود نیز وارد درگیری‌های خونینی می‌شوند از جمله درگیری خاندان پله-ووتاری با خاندان نیرتا-استرانجو.

گفته می‌شود این درگیری در سال ۱۹۹۱ با شوخی شروع شده و چند پسر از خاندان نیترا-اسرانجو چند پرتقال به طرف مقابل پرتاب کردند و بعد پله-ووتاری با پرتاب چند تخم‌مرغ پاسخ دادند، اما تنش بالا گرفت، تا جایی که کار اختلاف دو خاندان حتی در سال ۲۰۰۷ به اخبار بین‌المللی رسید، زمانی که درگیری بی‌رحمانه دو طرف در شهر دویسبورگ آلمان، شش کشته به جا گذاشت.

ماریا استرانجو همسر جووانی نیترا رهبر خاندان نیرتا-استرانجو نیز روز کریسمس سال ۲۰۰۶ کشته شده است.

گفته می‌شود درگیری دو خانواده تا به حال ۱۶ کشته به جا گذاشته است.

کد خبر 402187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha