همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید آنقدر توان دفاعی خود را بالا ببریم که هیچکس به خودش اجازه ندهد به منافع ما آسیبی وارد کند.

حبیب‌الله سیاری

 

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درخطبه های پیش از نماز جمعه این هفته تهران با طرح این پرسش که وضعیت امروز جامعه ما چگونه است، افزود: امروز وضعیت کشور در وضعیت بسیار مطلوب و درخشانی است و امروز کسی نمی تواند جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در تصمیمات جهانی نادیده بگیرد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران جایگاه خودش را دارد و حرف خودش را می زند و حرف حق را دنبال می کند، اظهارکرد: ما برای حفظ و ارتقای این جایگاه باید قدرت سازی کنیم. ما بایستی توان بازدارندگی کشور را بالا ببریم.

وی با اشاره به قدرت سازی و بالابردن توان دفاعی کشور گفت: ما برای ارتقا سطح دفاعی خود از کسی اجازه نمی گیریم.

معاون هماهنگی کننده ارتش جمهوری اسلامی افزود: ما آنچه برای دفاع از کشور و انقلاب مقدس جمهوری اسلامی لازم داریم تامین می کنیم و از کسی نیز اجازه نمی گیریم. اما برای اینکه قدرت سازی شود و توان بازدارندگی بالا برود باید به دو موضوع عمده توجه کنیم که اول اینکه نیاز به تجهیزات روز داریم که امروز به برکت توانمندی جوانان با نگاه به درون در حال تامین است.

دریادار سیاری گفت: امروز تجهیزات عمده در داخل کشور ساخته می شود. اما مهمتر از ساختن تجهیزات، نیروی انسانی الهی محور است که می تواند آن تجهیزات مورد نیاز را نیز بسازد و بکار گیرد و بالندگی کشور را حفظ کند.

«اما این نیروهای انسانی مدنظر ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد. بطورقطع هر انسانی با ویژگی خاص خود نمی تواند بلکه باید شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرورش نیروی انسانی موردنیاز نه تنها در بخش دفاع بلکه در همه سازمان ها باید توجه کنیم.»

دریادارسیاری متعهد به نظام اسلامی، مومن، متخصص، بابصیرت، خلاق، ایثارگر، شهادت طلب و ولایت مدار را از ویژگی ها نیروی انسانی مورد نیاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی یادآور شد: اگر زندگی شهدا به ویژه زندگی شهید سپهبدامیرعلی صیاد شیرازی بررسی کنیم می بینیم تمام این ویژگی ها در او وجود دارد. ویژگی های خاصی مانند مومن بودن، تعهد، ایثارگری، تواضع ،فروتنیف تخصص، شهادت طلبی، بصیرت و ولایتمداری در زندگانی این شهید بزرگوار وجود دارد.امروز باید این ویژگی ها را مدنظر قرار بدهیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد زندگی این شهید، گفت: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران در بخش دفاع و در همه سازمان و برای همه جوانانی که آینده ساز این کشور هستند و به دنبال حفظ انقلاب و بالندگی هستند باید ویژگی های همه شهدا را در مسائل تربیتی و آموزشی خود مورد توجه قرار دهیم و با تکیه به این ویژگی ها، نیروی انسانی خود آموزش دهیم.

دریادار سیاری در ادامه سخنان خود با موضوع شهید و شهادت به شهادت سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: 21 فروردین ماه سال 78 شهید سپهبد صیاد شیرازی به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

وی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در رابطه شهید و شهادت مبنی براین که هرچه داریم به برکت خون شهدا است، افزود: باید بررسی کنیم که چه داریم که به برکت خون شهدا باید حفظ شود و باید به عنوان دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلام همیشه در سرلوحه کارمان قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شعارهای اصلی انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران، گفت: بلافاصله بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران که با این سه دستاورد و شعار مخالفت داشتند ، به دنبال این بودند که این سه دستاورد را از ما بگیرند و انقلاب ما را با شکست مواجه کنند.

دریادار سیاری افزود: اگر ترفندهای دشمن را بررسی کنیم، آنان در اول انقلاب با اختلافات قومی و مذهبی می خواستند دستاوردهای انقلاب را مصادره و انقلاب را با شکست مواجه کنند اما با حضور درصحنه همه مردم و شهدا ، توطئه دشمنان خنثی شد بنابراین ترفند دیگری را پیش کشیدند و به دنبال راه انداختن موج ترور در جامعه شدند.

وی تصریح کرد: ما 17 هزار شهید ترور داریم، دشمنان با ترور خواستند جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند اما به برکت خون شهدا موفق نشدند.

وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی از دیگر سیاست های خصمانه دشمنان علیه نظام اسلامی بود که به برکت وجود امام راحل به هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: 200 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی شده است و به برکت خون این شهدا ما توانسته ایم کشورمان ، انقلابمان و نظام خود را حفظ کنیم.

دریادار سیاری افزود: به برکت انقلاب دستاوردهای بزرگی داشتیم؛ استکبار جهانی به دنبال گرفتن این دستاوردها بود چون منافع نامشروع او را گرفته بودیم و او نمی توانست با این دستاوردهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران دوباره به وضعیتی که قبل از انقلاب داشت، بازگردد.

وی اظهارداشت: به برکت خون شهدا موفق شدیم دستاوردهای انقلاب را حفظ کردیم. امروز شاهد هستیم موفقیت های بزرگی در این زمینه به دست آورده ایم. مفتخریم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به برکت خون شهدا حفظ کرده ایم پس آنچه که امروز باید به آن توجه کنیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه شهدا است.

کد خبر 402048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha