همشهری آنلاین: یک دادگاه در آلمان با صدور قراری به آزادی به قید وثیقه کارلس پوجدمون، رئیس سابق منطقه کاتالونیا اسپانیا حکم داد.

Carles-Puigdemont۱

مطابق این تصمیم دولت آلمان می‌تواند تنها بر اساس اتهامات فساد اقتصادی و نه اتهام «شورش» پوجدمون را به اسپانیا مسترد کند.

کارلس پوجدمون، رئیس سابق منطقه خودگردان کاتالونیا ماه گذشته در مرز آلمان دستگیر شد. پیش از این دولت اسپانیا تقاضای استرداد پودجدمون را به اتهام «شورش و فتنه برای سازماندهی یک همه‌پرسی غیرقانونی» که در ماه اکتبر گذشته منجر به اعلام استقلال یک جانبه این منطقه خودگران شد، داده بود.

میزان قرار وثیقه هفتاد و پنج‌هزار یورو تعیین شده است. دادگاه آلمان می‌گوید که اتهام «شورش» در نظام قضایی این کشور جرم محسوب نمی‌شود. به عقیده این دادگاه «خشونت» نیز باید بخشی از اتهام باشد تا بتوان کسی را به «خیانت به کشور» متهم کرد که در این اتهام، موردی از «خشونت» وجود ندارد. بنابراین دادگاه صالح آلمانی درباره درخواست استرداد به اتهام «شورش» قرار منع تعقیب صادر کرد.

روند تصمیم گیری برای استرداد پوجدمون به اتهام فساد اقتصادی ادامه خواهد یافت.

  • واکنش دولت اسپانیا

سخنگوی دولت اسپانیا در واکنش به صدور آزادی با قید وثیقه رئیس سابق منطقه خودگردان کاتالونیا، گفت که این کشور به تصمیم دادگاه آلمانی احترام می‌گذارد. سخنگوی دولت اسپانیا افزود: «دولت هرگز درباره تصمیمات هیچ نوع دادگاهی اظهار نظر نمی‌کند. به خصوصی وقتی که این حکم در کشور دیگری صادر شده باشد. دولت اسپانیا همیشه به این احکام فارغ از موافق یا مخالف بودن با آن، احترام می‌گذارد.»

کد خبر 402036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha