چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: با گذشت دو سال از انتخابات شورای شهر یزد هنوز وضعیت نماینده زرتشتی این شهر مشخص نیست و گفته می‌شود با پایان مهلت ۶ ماهه لغو عضویت موقت وی امکان دارد این حکم توسط دیوان عدالت اداری رد شود.

سپنتا نیکنام

نماینده زرتشتیان در مجلس در گفت‌وگو با ايسنا، با بیان اینکه پایان مهلت ۶ ماهه عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد به معنی لغو عضویت وی نیست، از احتمال لغو حکم موقت عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد توسط دیوان عدالت اداری تا اتخاذ تصمیم نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

اسفندیار اختیاری با اشاره به بررسی طرح بازگشت پیروان ادیان الهی به شوراها در کمیسیون‌های مختلف مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله کمیسیون سیاسی و قضایی گفت: براساس گفت‌وگوهای انجام شده با اعضای محترم مجمع، آنها نگاه مثبتی به این موضوع دارند.

وی که طراح طرح بازگشت پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراهاست، در مورد مهلت ۶ ماهه قانونی عدم حضور اعضای شورای شهر و روستا در شورا نیز گفت: در تبصره ماده ۸ قانون شوراها به مهلت زمانی اشاره شده و آمده است که اگر عضو شورا در مدت ۶ ماه، در جلسات شورا شرکت نکند، فرد علی‌البدل جایگزین خواهد شد. در این تبصره مشخص است که در اینجا عضو شورا به هردلیلی، اختیار حضور در جلسه را داشته ولی شرکت نمی‌کند؛ بنابراین پس از شش ماه اجازه حضور در جلسه شورا را نخواهد داشت. اما در مورد سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد باید گفت که وی اجازه و اختیار شرکت در جلسات را نداشته است، وگرنه حتما شرکت می‌کرد پس به نظر می‌رسد که تبصره این قانون در مورد ایشان قابل اجرا نیست و البته تاکنون نیز با همکاری مسئولین، عضو جایگزین معرفی نشده است.

اختیاری در پایان به احتمال لغو حکم موقت عدم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر توسط دیوان عدالت اداری تا اتخاذ تصمیم نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اشاره کرد و گفت که این موضوع نیز توسط برخی از اعضای مجمع در حال پیگیری جدی است و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

کد خبر 401982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha