چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی کرد با توجه به تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی‌ها نسبت به حبابی شدن رشد اقتصادی آمریکا، سرمایه‌گذاری جهانی در طلا در سال ۲۰۱۸ برای پنجمین سال متوالی رشد خواهد کرد.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: شرکت مشاوره و تحقیقات کالای "سی پی ام گروپ" اعلام کرد تغییر چشم‌انداز سیاست پولی جهانی به همراه قدیمی شدن دوره رشد در آمریکا و ابزارهای اندک تازه‌ای که این کشور برای تقویت بیشتر بازارها در اختیار دارد به معنای آن است که اقتصاد آمریکا در خطر رکود قرار دارد.

شرکت "سی پی ام" پیش‌بینی کرد: سرمایه‌گذاری در طلا در سال ۲۰۱۸ به ۲۰.۳ میلیون اونس می‌رسد که ۶.۶ درصد نسبت به ۱۹.۱ میلیون اونس در سال ۲۰۱۷ رشد خواهد داشت و بالاترین افزایش از سال ۲۰۱۶ خواهد بود که طی آن سرمایه‌گذاری با ۲۳.۹ درصد رشد، به ۲۶.۱ میلیون اونس رسیده بود.

این شرکت پیش‌بینی کرد: تقاضا برای سکه طلا که از سوی ضرابخانه‌های خصوصی ضرب می‌شود، در سال ۲۰۱۸ به ۶ میلیون اونس می‌رسد که بالاتر از ۵.۷ میلیون اونس در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

به گفته جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت"، نوسان بازار غیرمعمول بوده و سرمایه‌گذاران بیشتری را نگران ساخته و توجهات بیشتری را به طلا به عنوان یک پناهگاه امن معطوف کرده است.

طبق پیش‌بینی شرکت "سی پی ام"، مجموع عرضه طلا در مقایسه با ۱۲۷ میلیون اونس در سال میلادی گذشته، اندکی رشد خواهد کرد و به ۱۲۷.۴ میلیون اونس در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید. همچنین عرضه معدنی جهانی از ۹۷ میلیون اونس در سال ۲۰۱۷ به ۹۷.۲ میلیون اونس در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید.

قیمت طلا با وجود رکوردشکنی بازارهای سهام و ارزهای مجازی که توجه سرمایه‌گذاران را تا حدودی از این فلز ارزشمند دور کرد، ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۷ رشد کرد.

کد خبر 401544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha