همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار در بحبوحه اضطراب سرمایه‌گذاران نسبت به وقوع یک جنگ تجاری جهانی، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۳۲۲.۵۵ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۳ درصد رشد، به ۱۳۲۳.۳۰ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۲ درصد افت کرد. دلار اواخر هفته گذشته به دلیل نگرانی‌هایی که در پی تصمیم‌ رییس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه واردات سنگین برای فولاد و آلومینیوم در بازار و به راه افتادن جنگ تجاری ایجاد شد، به پایینترین رکورد ۱۶ ماهه سقوط کرده بود.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، روند اخیر قیمت طلا تا حد زیادی تحت تاثیر اقدامات دونالد ترامپ بوده است.

ناظران بازار به دقت آنچه را که وی اظهار کرده و انجام می‌دهد، دنبال می‌کنند زیرا هیچ کس نمی‌داند رییس جمهور آمریکا واقعا قرار است چه کاری را انجام دهد. تهدید اجرای تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم همچنان وجود دارد و به همین دلیل قیمت طلا در سطح فعلی قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، ترامپ با وجود انتقاد شدید متحدان تجاری‌ آمریکا، حاضر نشده است از تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، در کوتاه‌مدت با توجه به ماهیت غیرقابل پیش‌بینی فضای فعلی بازار، سرمایه‌گذاران به خرید طلا در قیمت پایین ادامه خواهند داد تا در برابر ریسک سیاست‌های جنجالی ترامپ از خود محافظت کنند.

انتظار می‌رود ترامپ تا پایان هفته جاری تعرفه‌های برنامه‌ریزی شده را نهایی کند با این همه برخی از ناظران می‌گویند احتمال دارد این اتفاق هفته آینده روی دهد.

بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه که از نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به وقوع قریب‌الوقوع یک جنگ تجاری کاسته شد، روند صعودی خود را از سرگرفتند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۶.۴۳ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۶۳.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش روی ۹۸۶.۴۷ دلار ایستاد.

کد خبر 400137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha