همشهری آنلاین: کاخ سفید اعلام کرد، مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی اخیرا نشستی را با یکدیگر در کاخ سفید داشته‌اند و درباره «مسائل دارای اهمیت راهبردی برای این سه کشور» از جمله ایران به بحث پرداخته‌اند.

ایران عربستان آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در این گزارش خود مدعی شده از جمله مسائل مورد بحث این مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات «تلاش‌های مشترک برای مقابله با نفوذ بدخواهانه ایران و رفتار تحریک‌آمیز آن» بوده است.

در عین حال مشاور امنیت ملی دولت افغانستان هم در یک نشست ویژه با مشاوران سه کشور مذکور شرکت کرده که در این نشست درباره موضوع «راه‌های مشارکت آمریکا، عربستان و امارات با افغانستان برای حمایت از دولت کابل و ایجاد شرایط صلح پایدار در افغانستان» بحث شده است.

در این گزارش سخنگوی کاخ سفید آمده که چند مقام ارشد وزارت خارجه، وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری و جامعه اطلاعاتی آمریکا هم در این نشست‌ها حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های شرکت‌کننده در این نشست در واشنگتن توافق کردند تا به طور منظم چنین جلسات سه جانبه‌ای را برگزار کنند و در آنها «چارچوب‌هایی برای کاهش تهدید امنیت منطقه‌ای و ایجاد صلح، ثبات و رونق اقتصادی بیشتر در خاورمیانه تشکیل دهند».

سخنگوی کاخ سفید در مورد تصمیمات یا پیشنهادهای جلسه سه‌جانبه درباره ایران و همچنین جلسه چهارجانبه درباره افغانستان توضیحات بیشتری ارائه نداد.

خبر برگزاری نشست‌های مربوط به روز جمعه ( 3 فروردين) در واشنگتن در حالی منتشر می‌شود که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در سفر دو هفته‌ای خود به آمریکا به سر می‌برد.

کد خبر 401494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha