همشهری آنلاین: حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان، مشکل او و مسئولان سعودی را نه ایران بلکه عدم اعتماد به نفس دانست.

به گزارش ایسنا، آشنا در کانال تلگرامی خود نوشت: ولی عهد اشتباه می‌کند؛ مشکل او نه جوانی است نه ایران؛ مشکل او عدم اعتماد به نفس و عدم التزام به سند 2030 است. او باید بداند که نمی تواند هم اتمی بشود، هم یمن را بمباران کند و هم شبکه‌های تروریسم تکفیری را تأمین مالی کند و هم 700 میلیارد سلاح بخرد و لی در عین حال "اقتصاد منهای نفت" هم داشته باشد.

ایران خو را ملزم به "دفاع از کعبه در مقابل پیشروی خزنده صهیونیسم" می داند و این عربستان است که باید موضع خود در مقابل اسرائیل را روشن کند. در دیدگاه بسیاری از مسلمانان کسانی که نتانیاهو آنها را "متحدان اسرائیل در مقابل ایران" می خواند صلاحیت دفاع از قدس و کعبه را ندارند.

ولی عهد و وزیرخارجه سعودی از سر ناشیگری به زبان عاریتی سخن می‌گویند چرا که بارها برساخته‌های نتانیاهو را بدون هیچ نوآوری بکار گرفته اند. آنها این روزها برجام را به مثابه "تکرار فاجعه فرستادن یهودی‌ها به اتاق گازهای هیتلری" معرفی می کنند اما همه می دانند که کلمه به کلمه شبیه سازی هیتلری از آن نتانیاهو است، جهان عرب هنوز فراموش نکرده‌ که اسرائیل و مشخصا بن گورین و خاخام های صهیونیست جنگ شش روزه را به مثابه "پیروزی بر ظلمت نازیستی" باز نمایی کرده‌اند.

شبیه سازی نازیستی سلمان بوی دهان کسانی را می دهد که برای نخستین بار این کلمات را تلفظ کردند، بوی دهان صهیونیست‌های کودک کش و جانی!

ایران می گوید بیایید به زبان دیگری باهم سخن بگوییم نه به زبان عاریت گرفته شده از اسرائیل.

کد خبر 400983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha