همشهری آنلاین: با امضای یادداشت تفاهمی از سوی ترامپ برای اعمال تعرفه بر بیش از ۶۰ میلیارد دلار واردات از چین، احتمال بروز یک جنگ تجاری کامل میان دو کشور تقویت شده و این امر سبب شد تا قیمت نفت به ۷۰.۲۸ دلار در هر بشکه کاهش یابد.

فارس به نقل از رویترز نوشت: با نگرانی در مورد بروز اختلاف تجاری میان آمریکا و چین که بر بازارهای جهانی تاثیر گذاشت، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در معاملات دوشنبه ششم فروردين کاهش یافت.

تلاطم در بازارهای نفتی ناشی از احتمال بروز یک جنگ تجاری کامل میان آمریکا و چین بود که سبب شد تا ارزش سهام بازارهای آسیا کاهش یابد. این کاهش‌ها در آغازین روز کاری بازارهای جهانی در این هفته به دنبال امضای یادداشت تفاهمی توسط ترامپ در هفته گذشته اتفاق افتاده است که بر اساس این یادداشت تفاهم، تعرفه‌هایی بر بیش از 60 میلیارد دلار واردات از چین می‌تواند اعمال شود.

این امر بر فروش نفت خام نیز تاثیر گذاشته است. هر بشکه نفت خام امریکا با 28 سنت کاهش 65.60 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 17 سنت کاهش 70.28 دلار معامله شد.

قیمت نفت همچنین تحت تاثیر تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا نیز هست که اکنون به بالاترین تعداد در 3 سال گذشته برابر با 804 دکل رسیده است که می‌تواند به معنای افزایش تولید بیشتر نفت آمریکا باشد.

مدت طولانی است که نفت برنت اروپا و نفت خام آمریکا بر بازارهای نفتی تسلط دارند.

آسیا علی‌رغم اینکه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت است تاکنون شاخص نفتی نداشته است.

سوشانت گوپتا، مدیر بخش تحقیقات موسسه وودمکنزی گفت: «چین از آمریکا در سال 2017 در واردات نفت پیشی گرفته است از این رو، چین می‌خواهند که نقش فعال‌تری در تاثیرگذاری بر قیمت نفت خام داشته باشد.»

وود مکنزی اعلام کرد انتظار دارد که از سال 2017 تا 2023 واردات نفت خام چین 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

کد خبر 401447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha