سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که لازم است گونه‌هایی که برای توسعه فضای سبز کاشته می‌شوند کم آب‌بر و سازگار با محیط باشند، گفت: کم‌تر از یک سوم بارندگی متوسط دنیا را در ایران داریم و سرانه جنگل نیز در کشور ما پایین است.

از گونه‌های کم آب‌بر برای توسعه فضای سبز استفاده شود

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در حاشیه مراسم کاشت ۱۲۰ نهال یادبود شهدای محیط بان همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی در پارک سرخه حصار تهران که با حضور مدیرکل، معاونان و کارکنان حفاظت محیط زیست استان تهران، دانش‌آموزان مدارس آموزش و پرورش تهران و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی، برگزار شد با اشاره به این که موضوع درختکاری ریشه در دین و فرهنگ ما ایرانیان دارد، گفت: کشور ما به لحاظ جنگل و آب، کشور فقیری است و همه ایرانیان باید توجه جدی ابتدا به مصرف آب و بعد هم به توسعه فضای سبز همگن و سازگار با طبیعت داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: حدود ۷.۵ درصد مساحت کشورمان جنگل است و اگر بخواهیم به متوسط دنیا که ۲۵ متر است، برسیم باید درختکاری را توسعه دهیم و وضعیت جنگلهایمان را بهبود ببخشیم. این کار برای مهار ریزگردها و کنترل آلودگی همچنین لطافت هوا لازم است.

کلانتری با اشاره به این که وجود درختان برای حیات ما مفید است و تنها کاشت درختان کافی نیست و نگه‌داری از آن‌ها نیز ضروری است،گفت: بر اساس ماده ۲۱ قانون هوای پاک سرانه فضای سبز در تهران، کلانشهرها و شهرهای دارای جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر باید به حداقل ۱۵ متر در ۱۰ سال آینده برسد.

وی به توزیع ناعادلانه فضای سبز در تهران اشاره و اظهار کرد: در برخی از مناطق تهران با سرانه فضای سبز بیش از ۳۰ متر و در برخی دیگر از مناطق با سرانه ۲ متر مواجه هستیم و به مناطقی که از فضای سبز محروم هستند باید توجه ویژه‌ای شود.

کلانتری در پایان گفت: همه مردم در کاشت و داشت درخت سهیم هستند و باید هر سال این سنت حسنه و باشکوه با مشارکت همه مردم و مسئولان برگزار شود.

کد خبر 400666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha