گروه سیاسی: سفیر آمریکا در بغداد که روز شنبه در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست ابراز امیدواری کرده بود دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و آمریکا تا دو هفته آینده برگزار شود

و البته در خلال سخنان خود، ادعاهایی را نیز بر ضد تهران مطرح کرده بود، روز یکشنبه با تکرار ادعاهای خود مبنی بر روابط ایران با گروه‌های تروریستی در عراق مدعی شد که دخالت در امور عراق از جانب سطوح بالای تصمیم‌گیری در ایران هدایت می‌شود.

به نوشته واشنگتن‌پست، رایان کراکر که در نشستی خبری در بغداد سخن می‌گفت، همچنین ادعا کرد که میزان حملات به نیروهای آمریکایی از طریق تسلیحاتی که از ایران وارد عراق می‌شوند‌، کاهش یافته است.

وی سپس با طرح این پرسش که علت این کاهش چیست، مدعی شد که ممکن است ایران به ایجاد ثبات و امنیت در عراق متعهد شده باشد یا اینکه تأملات دیگری در ورای این موضوع وجود داشته باشد که ما از آن اطلاع نداریم.

ادعاهای سفیر آمریکا در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن‌پست از رایزنی مقامات آمریکایی با دولتمردان عراقی برای تعیین دستورکار و همچنین تاریخ برگزاری دور چهارم مذاکرات بغداد خبر داده است.

دیوید ساترفیلد، مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا در امور عراق نیز روز شنبه در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست، ادعاهای مقامات آمریکایی بر ضد ایران را تکرار کرده بود.

چهارشنبه هفته گذشته هم وزارت دفاع آمریکا در گزارش فصلی خود به کنگره، مدعی ادامه دخالت ایران در امور عراق و کمک به گروه‌های تروریستی این کشور شده بود.

کد خبر 40060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز