همشهری آنلاین: طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر بازداشت تعدادی از فعالین دانشجویی و یا صدور احکام سنگین برای برخی دانشجویان بازداشت شده در تجمعات چند ماه گذشته در فضای مجازی منتشر شده است که معاون فرهنگی وزیر علوم یا تایید این اخبار تاکید کرد: وزیر با جدیت وضعیت این دانشجویان را پیگیری می‌کند.

به گزارش ايسنا، غلامرضا غفاری ضمن اعلام این مطلب در خصوص بازداشت اخیر برخی از دانشجویان، اظهار کرد: برخی از موارد را به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اطلاع دادند و ما نیز پیگیری کارهای این دانشجویان هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما در خصوص علت بازداشت دانشجویان هیچ اطلاعی نداریم، تصریح کرد: یک مجموعه‌ای در این زمینه کار خود را انجام می‌دهد و به تشخیصی در این زمینه می‌رسد و در نهایت اقدام می‌کند. ما در وزارت علوم پیگیر وضعیت آنها هستیم و امروز صبح اسم «بنفشه چراغی» دانشجوی دانشگاه تهران که شب گذشته بازداشت شده است به وزارت علوم اعلام شد و وزیر علوم با جدیت وضعیت او را پیگیری می‌کند.

معاون فرهنگی وزير علوم خاطر نشان کرد: بحث وزارت علوم این است که مسئولان با نگاه مثبت و با آسان‌ترین نحو و سریع‌ترین شکل با دانشجویان بازداشت شده برخورد و در خصوص آنها تصمیم‌گیری کنند، اما اینکه این دانشجویان به چه دلیلی بازداشت شده‌اند و مسائل دیگر توسط دستگاه دیگری تصمیم‌گیری شده است.

دکتر غفاری از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی پرونده قضایی دانشجویان بازداشتی اخیر در وزارت علوم خبر داد و گفت: کمیته‌ای در این زمینه در وزارت علوم تشکیل شده و از معاونت حقوقی درخواست شده که موضوع را پیگیری کند. البته این کمیته رسمی نیست اما چون بررسی این موضوع بحثی حقوقی است وزیر علوم از معاونت پارلمانی و حقوقی وزارت‌خانه درخواست کرده است که هماهنگی‌هایی را با مجموعه‌های مرتبط صورت بگیرد و این بحث را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نتایج بررسی‌های کمیته فوق چه زمانی آماده شود اطلاعی ندارم.

معاون فرهنگی وزير علوم در خصوص حکم زندان «لیلا حسین‌زاده» یکی از دانشجویان تجمعات ماه‌های اخیر نیز اظهار کرد: این حکم در نتیجه صحبت‌ها و بازپرسی‌هایی که با این دانشجو صورت گرفته صادر شده و وزارت علوم دخالتی در این حکم نداشته است.

دکتر غفاری در پایان با تاکید بر اینکه آماری از دانشجویان بازداشتی در اختیار نداریم، خاطر نشان کرد: برخی از دانشجویان برای ادای پاره‌ای توضیحات احضار می‌شوند و ما آمار دقیقی در این زمینه نداریم و این آمار را باید قوه قضاییه ارائه بدهد. اما در حال حاضر اسامی حدود ۶ نفر دانشجو در اختیار داریم که وضعیت آنها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بیش از این اخباری مبنی بر بازداشت تعدادی از فعالین صنفی از جمله «بنفشه چراغی» دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و صدور حکم سنگین ۶ سال حبس تعزیری برای «لیلا حسین‌زاده» از دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر از طرف شورای صنفی دانشجویان کشور منتشر شده بود.

کد خبر 400318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha