چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از ایالت کالیفرنیا به خاطر آنچه دخالت در قوانین مهاجرتی خوانده خوانده شکایت کرده است.

دولت آمریکا از ایالت کالیفرنیا شکایت کرد

به گزارش بي بي سي، وزارت دادگستری آمریکا ازجری براون، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، خاویر بکرا، دادستان این ایالت، به خاطر تصویب سه قانون مهاجرتی در ماه‌های اخیر شکایت کرده و گفته است این قوانین مانع از فعالیت ماموران فدرال برای اخراج "تبه‌کارانی" می‌شود که در آمریکا به دنیا نیامده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا در شکایتی که به دادگاه داده این قوانین را مغایر قانون اساسی آمریکا دانسته و از قاضی دادگاه خواسته است جلوی اجرای این قوانین را بگیرد.

قوانین ایالت کالیفرنیا به منظورجلوگیری از اخراج مهاجران بی سند و مدرک تصویب شده‌اند.

ایالت کالیفرنیا یکی از قوی‌ترین مخالفان سیاست‌های آقای ترامپ به خصوص سیاست‌های مهاجرتی اوست.

اخیرا شهردار اوکلند که شهرش میزبان شماری از مهاجران بی‌سند و مدرک است هشدار داد که احتمال دارد ماموران فدرال برای بازداشت و اخراج این افراد دست به عملیاتی بزنند.

دونالد ترامپ به عنوان بخشی از برنامه سختگیری در مورد مهاجرت به آمریکا در صدد برآمده شهرهایی را که مکان امنی برای استقرار این دسته از مهاجران بودند، مشمول قوانین فدرال ناظر بر مهاجرت کند و اختیار پناه دادن به مهاجران غیرقانونی را از این شهرها بگیرد

دونالد ترامپ تهدید کرده که چنانچه شهرهایی که مهاجران غیرقانونی را پناه می دهند به این کار خاتمه ندهند و به روند برنامه اخراج آنان کمک نکنند، بودجه آنها را قطع خواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است شکایت از ایالت کالیفرنیا به منزله هشدار به سایر دموکرات‌ها در آمریکا است که از چنین سیاست‌هایی در قبال مهاجران حمایت می‌کنند.

جری براون اکتبر سال پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن پلیس نمی‌تواند از افراد در باره وضعیت مهاجرت‌شان سوال کند. همچنین اختیارات نهاد انتظامی برای همکاری با ماموران مهاجراتی به موجب این قانون کاهش یافت.

کد خبر 400278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha