یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برندگان سی و سومین دوره جوایز سالانه اسپیریت یک روز پیش از برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی شدند و فیلم ترسناک «برو بیرون» به کارگردانی جردن پیلی دو جایزه اصلی این دوره را از آن خود کرد.

برو بیرون

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «برو بیرون» كه نخستين تجربه كارگرداني فيلمساز رنگين‌پوست آمريكايي است، در جوایز سالانه اسپیریت موسوم به اسكار سینمای مستقل دو جایزه بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین کارگردان را به دست آورد. «با نام خودت به من زنگ بزن» لوکا گوادانینو، «پروژه فلوریدا» ساخته شان بیکر، «لیدی برد» گرتا گرویگ و «سوارکار» به کارگردانی کلویی ژائو ديگر رقيبان بخش بهترين فيلم بلند داستاني بودند.

«با نام خودت به من زنگ بزن» که در شش بخش نامزد دريافت جوایز اسپیریت 2018 بود، در بخش‌های بهترین بازیگر مرد براي تیموتی شالامه و بهترین فیلمبرداری جایزه برد و جايزه بهترين فيمنامه هم به «لیدی برد» رسيد که در چهار بخش بخت دریافت جایزه داشت. فرانسيس مكدورمند براي بازي در «سه بيلبورد بيرون ابينگ، ميزوري» به كارگرداني مارتين مك‌دونا جايزه بهترين بازيگر زن را برد و جايزه بهترين بازيگر مرد مكمل به سم راك‌ول براي همين فيلم اهدا شد.

«من، تونیا» به کارگردانی کریگ گیلسپی ديگر فيلم برنده جايزه اين دوره جوايز اسپيريت بود و در بخش‌های بهترین بازیگر زن مکمل براي آلیسن جنی و بهترین تدوین جايزه برد. «گل‌گرفته» به کارگردانی دی ریس جایزه رابرت آلتمن را دریافت کرد که به کارگردان، مسئول انتخاب بازیگران و گروه بازیگری یک فیلم اهدا می‌شود.

برندگان جوایز اسپیریت هر سال يك روز پيش از مراسم اهداي جوايز اسكار معرفي مي‌شوند و برگزيدگان سی و سومین دوره آن بامداد یکشنبه در یک چادر در ساحل سانتامونیکا جوايز خود را دريافت كردند. جوايز اسپيريت را اعضای فیلم مستقل به فیلم‌هایی اهدا مي‌كند كه با بودجه كمتر از 20 ميليون دلار در آمريكا ساخته شده باشند.

در چهار سال گذشته هر چهار برنده جایزه اسپیریت بهترین فیلم بلند داستانی شامل «مهتاب»، «كانون توجه»، «بردمن» و «12 سال بردگی» جایزه اسکار بهترین فیلم را هم از آن خود كردند.

کد خبر 399959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha