همشهری آنلاین: چهل و سومین دوره مراسم اهدای جوایز سزار (همسنگ اسکار در سینمای فرانسه) شامگاه جمعه در پاریس برگزار و فیلم سینمایی «۱۲۰ ضربان در دقیقه» با کسب شش جایزه از جمله بهترین فیلم پیروز مطلق این دوره شد.

۱۲۰ ضربان در دقیقه

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، «120 ضربان در دقيقه» به كارگرداني روبن كامپيو كه نماينده فرانسه در بخش اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان بود و نتوانست به فهرست نامزدهاي نهايي راه يابد، امسال در بخش مسابقه جشنواره كن به نمايش درآمد و جایزه بزرگ هیات داوران را برد. فیلمنامه غيراقتباسي، تدوین و موسيقي از ديگر جوايز اين فيلم بود كه داستان آن در اوايل دهه 1990 مي‌گذرد و درباره بيماري ايدز است.

«آن بالا می‌بینم‌ات» به كارگرداني آلبر دوپونتل که در 12 رشته بخت بردن جايزه داشت، در نهايت پنج جايزه به دست آورد. داستان فيلم به دوران پس از جنگ جهانی اول بازمي‌گردد و دوپونتل براي آن سزار بهترين كارگردان را برد. جايزه بهترین مستند هم به «من کاکاسیاه تو نیستم» ساخته رائول پک رسيد. از ديگر فيلم‌هاي موفق سزار 2018 مي‌توان به «شير خونين» اشاره كرد كه جوايز بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین زن مکمل و بهترين فيلم اول را به دست آورد.

«بي‌عشق» به كارگرداني آندري زوياگينتسف از روسيه هم بهترين فيلم خارجي‌زبان لقب گرفت. اين فيلم نامزد اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان است. «دانكرك» كريس نولان، «لالالند» ديمين شازل و فيلم برنده نخل طلايي «مربع» ديگر نامزدهاي اين بخش بودند كه دست خالي مراسم را ترك كردند. جايزه سزار افتخاري اين دوره هم به پنه‌لوپه كروز اسپانيايي اهدا شد كه همين اواخر بازي در «همه مي‌دانند» اصغر فرهادي را به پايان رسانده است.

سال گذشته «او» به كارگرداني پل ورهوفن جايزه سزار بهترين فيلم را برده بود. آکادمی سزار سال 1976 آغاز به كار كرد و با داشتن بیش از چهار هزار عضو از عوامل سینمای فرانسه پس از آکادمی اسكار بزرگ‌ترین آکادمی سینمایی دنیاست.

کد خبر 399856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha