همشهری آنلاین: فرمانده نیروهای روسیه مسئول کنترل منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی اعلام کرد: تروریست‌ها با پرتاب خمپاره به گذرگاه ویژه خروج ساکنان غوطه شرقی، مانع تخلیه آنان از این منطقه می‌شوند.

روسیه: تروریست ها اجازه خروج مردم از غوطه شرقی را نمی دهند

به گزارش ایرنا، ژنرال ویکتور پانکوف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:با توجه به گلوله باران گذرگاه ویژه خروج ساکنان منطقه غوطه شرقی از سوی تروریست ها آنها نمی‌توانند این منطقه را ترک کنند.

وی با بیان اینکه از ساعت 9 امروز، گذرگاه انسانی برای خروج ساکنان منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی باز شد، افزود: این گذرگاه هم اکنون هدف گلوله باران خمپاره ای تروریست ها قرار دارد و تاکنون حتی یک نفر از ساکنان منطقه نتوانسته این منطقه را ترک کند.

پیش از این رسانه های سوریه نیز خبر داده بودند که برخی گروههای تروریستی مانند جبهه تحریر الشام مانع از خروج مردم از غوطه شرقی می شوند.

قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا در آمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها در سوریه شامل عملیات نظامی علیه 'داعش' ، 'القاعده' و 'جبهه النصره' (ANF) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.

خبرگزاری تاس نیز گزارش داده است: گروه تروریستی جبهه النصره در حال گلوله باران کردن این گذرگاه انسانی است.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع روسیه عصر دیروز خبر داد که به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آتش بس موقت در منطقه غوطه شرقی از ساعت 9 تا 14 روز سه شنبه اجرا می شود.

پیش از این تصمیم پوتین، کاخ کرملین خبر داد که رهبران روسیه، آلمان و فرانسه تلفنی در خصوص یمن گفت وگو کرده اند.

کمی بعد نیز مقامات روسیه در نشست شورای امنیت ملی سوریه در کاخ کرملین، اوضاع انسانی در غوطه شرقی را نگران کننده خوانده بودند.

پس از جلسه، وزیر دفاع روسیه فرمان پوتین را رسانه‌ای کرد.

کد خبر 399504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha