مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: افزایش استفاده از نمایشگرهای لمسی ضربه سختی به دست‌خط و نوشتار انسان‌ها وارد کرده‌است، هم در سطح روزمره و هم در سطح آکادمیک.

براساس گزارش گاردين،‌ گزارش‌هاي اخير نشان مي‌دهند برخي كودكان انگليسي حتي در به دست گرفتن خودكار يا مداد نيز مشكل دارند و نمي‌توانند آنها را درست در دست بگيرند.

به گفته سالي پاين درمانگر شغلی کودکان قدرت دست و مهارت كودكاني كه امروز به مدرسه مي‌آيند نسبت به كودكان 10 سال پيش بسيار كمتر است و نمي‌توانند مداد را در دست خود نگه دارند زيرا مهارت حركتي اوليه براي انجام اينكار را ندارند.

واقعيت اين است كه حين نوشتن با دست ماهيچه‌هاي متفاوتي نسبت به زمان استفاده از يك نمايشگر لمسي فعال مي‌شوند. اما عمل در دست گرفتن مداد قدمتي بسيار بالاتر از در دست گرفتن آي‌فون دارد، و مطالعات علمي نشان داده‌اند كه براي در دست گرفتن قلم،‌بيش از يك راه وجود دارد.

درواقع چهار شيوه پايه براي به دست گرفتن قلم وجود دارد كه هيچ‌يك برتر از ديگري نيست و تاثيري بر دست‌خط افراد ندارند. از اين رو اگر كودكي نتواند يكي از اين شيوه‌هاي به دست گرفتن قلم را به درستي اجرا كند، اين لزوما دليلي براي نگران شدن نيست. همچنين تاكنون هيچ مطالعه‌اي نشان نداده كه نمايشگرهاي لمسي تاثير مخربي بر رشد اين مهارت‌ها دارند.

 

کد خبر 399467

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha