همشهری آنلاین: بیست‌و‌سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی روز یکشنبه (۶ اسفند / ۲۵ فوریه) پس از ۱۷ روز به پایان رسید. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های زمستانی را عالی و موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.

Ski

بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ چانگ کره جنوبی روز یکشنبه پس از ۱۷ روز به پایان رسید و تیم‌های شرکت‌کننده در مراسم پایانی با پرچم‌های خود به میدان آمدند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس جمهوری کره جنوبی نیز در این مراسم حاضر بودند.

ملی‌پوشان نروژ مقام اول بازی‌های المپیک زمستانی را که برای نخستین بار چهار رشته جدید نیز به آن اضافه شده بود، از آن خود کردند. آنها موفق شدند ۱۴ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۱ برنز به دست آورند. آلمان و کانادا به ترتیب با ۱۴ و ۱۱ طلا به مقام‌های دوم و سوم این مسابقات رسیدند.

در مراسم پایانی بازی‌ها از جمله از مارتی بیورگن، قهرمان نروژی تقدیر شد که با هشت مدال طلا رکورد تازه‌ای در مسابقات المپیک زمستانی برجای گذاشت.

در این مراسم پرچم مسابقات المپیک زمستانی توسط شهردار پیونگ چانگ به توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تحویل داده شد. توماس باخ نیز آن را به شهردار پکن تحویل داد. پکن میزبان المپیک زمستانی بعدی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

و سرانجام مشعل المپیک خاموش شد و ورزشگاه در تاریکی فرو رفت.

اسکیت

  • ادامه تحریم روسیه

کمیته بین‌المللی المپیک در روز پایانی مسابقات تصمیم گرفت که ورزشکاران روسیه حق شرکت در مراسم پایانی با پرچم کشورشان را ندارند. اعلام شد که ورزشکاران روسیه باید منتظر اعلام نتایج آزمایش‌های دوپینگ بمانند و اگر نتیجه این آزمایش‌ها منفی بود، محرومیت روسیه لغو و ورزشکاران این کشور می‌توانند از این پس با پرچم کشورشان به میدان آیند.

کمیته بین‌المللی المپیک پیشتر به خاطر گستردگی دوپینگ در میان ورزشکاران روسیه، این کشور را از اعزام ورزشکار برای شرکت در المپیک زمستانی پیونگ چانگ محروم کرد. کمیته بین‌المللی المپیک اما به ورزشکاران روسی که متهم به دوپینگ نبودند، اجازه داد زیر پرچم المپیک در این مسابقات شرکت کنند.

تا به حال دو ورزشکار روس در مسابقات المپیک زمستانی به دوپینگ متهم شده‌اند و یکی از آنها مدال برنز خود را از دست داده است.

 

کد خبر 399377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha