همشهری‌آنلاین: سفارت آمریکا در بغداد کشته شدن ۲۷ تن از نیروهای حشد شعبی به دست داعش را در منطقه السعدونیه عراق محکوم کرد.

 سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای با محکوم کردن حادثه السعدونیه، این عملیات گروه تروریستی داعش را وحشیانه خواند.

اخیرا گروهی از نیروهای حشد شعبی در معرض حمله داعش در حویجه قرار گرفتند و درگیری‌ میان آن‌ها دو ساعت به طول انجامید. به دلیل تعداد زیاد مهاجمان و اوضاع نامساعد جوی ۲۷ تن از نیروهای حشد شعبی در این درگیری‌ها کشته شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است: با وجود پایان یافتن حمله‌هاي نظامی علیه داعش درگیری با این گروه تروریستی در عراق هنوز پایان نیافته است.

این بیانیه نسبت به بازمانده‌های داعش که همچنان با ایدئولوژی منحرف خود در سرزمین‌های مختلف پراکنده هستند هشدار داد و گفت: این گروه تروریستی توانایی و منابع لازم برای انجام حملات را در اختیار دارد و از طریق آن به دنبال بازگرداندن حالت عدم ثبات به مناطق آزاد شده و ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان این مناطق است.

سفارت آمریکا در بغداد در این بیانیه اعلام کرد: با دعوت از سوی دولت عراق، آمریکا و ائتلاف بین‌المللی با نیروهای امنیتی عراق مشارکت کرده و ارائه مشورت‌ها، آموزش و تجهیزات لازم را برای نابودی تروریسم که تهدیدی برای عراق است را ادامه خواهد داد.

در این راستا فرماندهی عملیات مشترک وابسته به ارتش عراق اعلام کرد: باندهای زیرزمینی داعش همچنان در برخی مناطق عراق وجود دارند.

همچنین سرهنگ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد: داعش را به صورت سازمانی و تشکیلاتی نابود کرده‌ایم و در حال حاضر تلاش‌های اطلاعاتی و پیگیری این باندها و نابودی آنها به صورت فشرده ادامه دارد.

او افزود: امروز داعش نه تنها بر یک وجب از خاک عراق نمی‌تواند کنترل داشته باشد بلکه به عملیات تروریستی در اماکن مختلف کشور به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی که در آن پنهان است، تکیه دارد و هر از گاهی عملیاتی را اجرایی می‌کند.

سرهنگ رسول گفت: نیروهای عراق عملیات پیش دستانه‌ای انجام داده و توانستند برخی از باندها را پیش از انجام عملیات تروریستی و کشتن بی‌گناهان از بین ببرند.

عراق ماه دسامبر ۲۰۱۷ بازپس‌گیری همه خاک این کشور را از کنترل داعش اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ طی سه سال به دنبال حمله‌هاي نظامی پی در پی با حمایت ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بر یک سوم از خاک عراق کنترل یافته بود اما داعش همچنان در سراسر عراق باندهای زیرزمینی داشته و با آغاز حملات گذرا ضمن جنگ‌های چریکی به دنبال بازگشت به شیوه قدیم خود است.

دفتر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دستور پیگیرد جنایتکاران حادثه السعدونیه را داد و تاکید کرد كه عزم خود را بر نابودی باندهای زیرزمینی و پایگاه‌های تروریستی جزم کرده است.

کد خبر 398915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha