همشهری آنلاین: وزیر نیرو در جلسه فراکسیون مستقلین ضمن درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس درباره بحران آب گفت که این وزارتخانه قراردای با سپاه برای بارور کردن ابرها منعقد کرده است.

اردکانیان

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه این فراکسیون با حضور وزیر نیرو، گفت: در این جلسه بررسی بحران کم آبی در دستور کار قرار داشت. ما جزو کشورهای کم آب دنیا هستیم و بارندگی در سال جاری 40 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته؛ لذا باید سال آینده مدیریت جدی‌تری در این باره صورت گیرد.

وی افزود: در جلسه امروز (يكشنبه 29 بهمن) فراکسیون مستقلین نمایندگان هر استان مشکلات خود را در زمینه کم آبی مطرح کردند. وزیر نیرو هم گفت هر هفته کمیته‌ای مرکب از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت صنعت، سازمان محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه برای بررسی راهکارهای بحران تشکیل جلسه می‌دهد.

وی ادامه داد: آقای اردکانیان در این جلسه همچنین گفت که یکی از راه‌های مقابله با بحران کم آبی بارور کردن ابرها است و در این رابطه وزارت نیرو با نیروی هوایی سپاه قراردادی را منعقد کرده است. البته ما در بحث بارور کردن ابرها فرسوده‌ایم و این کفایت نمی کند، بلکه باید ار تجربیات کشورهای دیگر مثل روسیه هم استفاده کنیم و اقداماتی مثل بازسازی آب‌بندانها را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه فراکسیون مستقلین در جلسه دیگر مجددا به این موضوع خواهد پرداخت از درخواست وزیر نیرو برای برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس جهت بررسی موضوع بحران ‌آب خبر داد.

کد خبر 398707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha