همشهری آنلاین: سنای آمریکا ابتدا لایحه‌ای که دریافت تابعیت گروه مهاجران موسوم به «رویاپردازان» را تسهیل می‌کند رد کرد و سپس به برنامه اصلاحی مورد حمایت دونالد ترامپ برای ایجاد محدودیت بیشتر بر سر مهاجرت قانونی رای مخالف داد.

مخالفت سنای آمریکا با لایحه اصلاح قانون مهاجرت دولت ترامپ

به گزارش يورونيوز، مخالفت سنای آمریکا با دو طرح اصلاحی در باره قانون مهاجرت سبب شد تا وضعیت آندسته از متقاضیان اقامت قانونی در این کشور که به «رویاپردازان» شهرت یافته اند، متزلزل تر شود.

این افراد به طور موقت تا پنجم مارس اجازه یافته اند تا زمان تصمیم گیری کنگره در خصوص این پرونده در خاک آمریکا بمانند.

عدم اتفاق نظر میان مسئولان و نهاد های تصمیم گیردر زمینه مهاجرت بیش از پیش سرنوشت این افراد را که به صورت غیر قانونی در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده اند به خطر انداخته است. افراد یاد شده که از شرایط اقتصادی وخیم نیز رنج می برند پس از آنکه دونالد ترامپ حکم صادر شده از سوی باراک اوباما مبنی به جلوگیری از اخراج آنها را لغو کرد در وضعیتی بسیار نگران کننده به سر می برند.

سنای آمریکا ابتدا پیش نویس طرحی را که راه دریافت تابعیت را به سوی «رویاپردازان» باز می کند رد کرد سپس به طرح اصلاحی مورد حمایت دونالد ترامپ برای ایجاد محدودیت بیشتر بر سر مهاجرت قانونی رای مخالف داد.

کاخ سفید پیش از این تهدید کرده بود در صورت لزوم از حق وتوی خود برای مقابله با طرح مربوط به دادن مجوز تابعیت برای «رویاپردازان» استفاده خواهد کرد. برخی از کارشناسان معتقد بودند این طرح در صورت دریافت موافقت سنا بهترین شانس برای اعمال اصلاحات مناسب در قانون مهاجرت است.

در طرح اصلاحی پیشنهاد شده از سوی دونالد ترامپ که توسط سنا رد شد نیز مواردی از جمله تقویت امنیت مرزها، وضع محدودیت های بیشتر در راه مهاجرت قانونی و نیز تعین تکلیف سرنوشت «رویاپردازان» پیش بینی شده بود.

کد خبر 398412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha