همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صندوق توسعه ملی مجوز دادند تا معادل ریالی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال با نرخ صفر درصد و مطابق برنامه ششم در بانک‌های کشور سپرده‌گذاری کند.

National Development Fund

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 بهمن) مجلس شورای اسلامی، با تصویب مجلس، صندوق توسعه ملی مجاز است با تصویب هیات امنا معادل ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از منابع ریالی خود را با نرخ صفر درصد نزد بانک‌های عامل سپرده‌گذاری کند تا با تلفیق با منابع نظام بانکی صرف اعطای تسهیلات شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز قبل از تصویب این مصوبه در توضیحاتی،‌ گفت: علاوه بر این مبلغ، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد ریال شامل ۱۰ درصد از منابع صندوق صرف صنعت و ۱۰ درصد از این منابع صرف بخش کشاورزی می‌شود.

همچنين نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برداشت ماهانه معادل یک درصد از یک‌دوازدهم هزینه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده که مبلغی بالغ بر ۵۲۵۷ میلیارد تومان می‌شود، موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با تصویب بند الحاقی ۳ تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۹۷ مصوب کردند: دولت از طریق خزانه‌داری کل کشور مکلف است ماهانه معادل یک درصد(۱%) از یک دوازدهم هزینه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده مندرج در پیوست شماره(۳) این قانون را تا مبلغ پنجاه و دو هزار و پانصد و هفتاد میلیارد (۵۲.۵۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از حسابهای آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

کد خبر 398172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha