همشهری آنلاین: نام کوچه سفارتخانه آمریکا در مسکو در واکنش به تغییر نام خیابان سفارتخانه روسیه در واشنگتن به نام بوریس نمتسوف رهبر مقتول مخالفان دولت روسیه به «بن بست آمریکای شمالی» تبدیل می‌شود.

جنگ سفارتخانه ها میان واشنگتن و مسکو

به گزارش ایرنا، پیشنهاد تغییر نام کوچه سفارتخانه آمریکا در مسکو را حزب لیبرال دمکرات روسیه (به رهبری ولادیمیر ژیرینفسکی) ارائه و شهرداری مسکو اعلام کرده است که این پیشنهاد را بررسی می کند.

خبرگزاری تاس نوشت: به این ترتیب شهرداری مسکو به پیشنهاد میخاییل دگتیاروف رئیس کمیسیون تربیت بدنی، گردشگری و امور جوانان دومای روسیه از حزب لیبرال دمکرات، پاسخ داد که به تازگی پیشنهاد داده بود: با توجه به اینکه کوچه ای که سفارت آمریکا در مسکو در آن واقع شده بدون نام است، به بن بست آمریکای شمالی تغییر نام یابد.

این پیشنهاد در پاسخ به تغییر اخیر نام خیابانی که سفارتخانه روسیه در واشنگتن در آن قرار گرفته، به خیابان بوریس نمتسوف رهبر مقتول مخالفان دولت روسیه، ارائه شده است.

بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسیه در تاریخ 27 فوریه 2015 (هشتم اسفند 1393) در مسکو به ضرب گلوله فرد ناشناسی کشته شد. هیات منصفه دادگاه نظامی مسکو، در رابطه با پرونده نمتسوف برای پنج نفر حکم صادر کرد که بر اساس آن، زاوور دادایف از جمهوری چچن و افسر سابق وزارت کشور روسیه متهم اصلی پرونده و چهار همدست وی مجرم شناخته شدند.

کد خبر 398124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha