یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آلمان در بغداد با سران دولت عراق پیرامون راهبرد جدید برلین در این کشور گفت‌وگو کرد. قرار است که وظیفه نیروهای آلمانی در عراق تنها مشاوره و آموزش نظامی باشد. ماموریت ارتش آلمان در عراق اواخر آوریل پایان می‌یابد.

راهبرد جدید نیروهای نظامی آلمان در عراق

به گزارش دويچه وله،‌ روز شنبه (۱۰ فوریه / ۲۱ بهمن) اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان برای ملاقات با سران دولت عراق و سربازان کشورش به بغداد رفت.

خانم فون درلاین پس از دیدار با فواد معصوم، رئيس جمهور عراق گفت که دولت بغداد تمایل زیادی به ادامه حضور نیروهای آلمانی در این کشور دارد.

سیاستمدار آلمانی ضمن تاکید بر اینکه راهبرد کشورش در عراق تغییر خواهد کرد گفت، کارشناسان نظامی آلمانی در عراق خواهند ماند ولی تنها در زمینه مشاوره و آموزش به ارتشیان عراق فعالیت خواهند کرد.

وزیر دفاع آلمان مانند دیگر مقامات دولت‌های غربی معتقد است که داعش دیگر در منطقه به عنوان یک گروه نظامی منسجم نقشی ندارد اما عملیات چریکی آنها همچنان خطری بزرگ به‌شمار می‌رود و مبارزه با آنان باید ادامه یابد.

فون‌درلاین قرار است با حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

  • پایان ماموریت فعلی

در حال حاضر ۱۵۰ کارشناس نظامی آلمانی سرگرم آموزش نیروهای کرد در حوالی اربیل هستند. افزون بر این، جنگنده‌های تورنادوی آلمانی، نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را در زمینه شناسایی اهداف پشتیبانی می‌کنند. تورنادوهای ارتش آلمان در اردن مستقر هستند.

ماموریت نیروهای نظامی آلمان برای مبارزه با داعش در عراق اواخر آوریل سال جاری پایان می‌یابد.

در توافقنامه احزاب مسیحی و سوسیال دموکرات که به‌زودی دولت جدید آلمان را تشکیل می‌دهند، آمده است که ماموریت نظامیان آلمانی در عراق به شکل فعلی تمدید نخواهد شد، بلکه نقش آنها در ایجاد ثبات و امنیت در عراق باید بازتعریف شود.

آنچه مسلم است، نظامیان آلمانی برای مدت نامعلومی در عراق خواهند ماند. ایالات متحده خواهان استقرار درازمدت نیروهای بین‌المللی در عراق است، اما شماری از هم‌پیمانان آمریکا، به‌ویژه آلمان، علاقه‌ای به حضور درازمت نظامی در کشورهای دیگر ندارند.

کد خبر 397997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha