همشهری آنلاین: رقابت‌های روزهای اول و دوم با کسب ۱۸ مدال رنگارنگ برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

Ali Samari

به گزارش روابط عمومی فدراسيون دو و ميداني، روز نخست هشتمین دوره مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از صبح روز پنجشنبه 12 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در هر دو بخش بانوان و آقایان پیگیری شد.

در روز نخست مسابقات، در مسابقه دوی ۳ هزار متر حسین کیهانی با زمان ۸:۳۷:۶۸ دقیقه زودتر از سایر دوندگان از خط پایان عبور کرد و به مدال طلا رسید.

پس از کیهانی، یاسر سالن از قطر با زمان ۸:۳۸:۰۲ نایب قهرمان شد و همایون همتی با زمان ۸:۳۸:۹۷ دقیقه به مدال برنز رسید.

در پرش ارتفاع با حضور ۱۳ پرنده، موتاز عیسی برسیم از قطر با درخششی که داشت، رکورد ۲.۳۸ متر را به ثبت رساند و با اقتدار قهرمان شد. در این رقابت کیوان قنبرزاده از کشورمان با ۲.۱۵ متر به مدال نقره رسید و مهمد حمدی از قطر با همین رکورد به مقام سوم و مدال برنز دست یافت.

فینال دوی ۶۰ متر با حضور ۸ دونده برگزار شد که در پایان حسن تفتیان با زمان ۶.۵۱ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

پس از تفتیان که عنوان سریع‌ترین دونده آسیا در مسابقات فضای باز را هم یدک می‌کشد، جوزف اوگونده از قطر دوم شد و دونده هندی به مقام سوم رسید.

در روز دوم در دوی 60 متر با مانع الناز کمپانی با زمان 8:46 ثانیه نایب قهرمان شد و رکورد ملی این ماده را شکست (رکورد پشیین 8:62 ثانیه متعلق به خود او بود). سارا ندافی با رکورد 8:87 ثانیه به مدال برنز رسید و جایگاه نخست این ماده به دونده قزاقستانی رسید.

در پرش با نیزه برای نخستین بار کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا توانست مدال آور باشد. مهسا میرزا طبیبی با رکورد 3.50 سانتی‌متر بر سکوی دوم ایستاد و سارا کریمی و نیلوفر فشخورانی به صورت مشترک با رکورد 2.40 سانتی متر سوم شدند. در این ماده پرنده ازبکستانی با 3.70 سانتی‌متر قهرمان شد.

در پرتاب وزنه مریم نوروزی پس از پرتابگر ازبکستانی، با رکورد 12.47 بر سکوی دوم ایستاد و ثنا دادرس با رکورد 11.46 سانتی‌متر سوم شد.

اما در دوی 60 متر، دارنده رکورد ملی کشورمان، فرزانه فصیحی با زمان 7:44 ثانیه به مدال برنز رسید. در این ماده دوندگان چین و قزاقستان به ترتیب اول و دوم شدند.

علی ثمری در پرتاب وزنه با رکورد 19.42 متر قهرمان شد و سومین مدال طلا را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد.

در ماده هفت‌گانه میلاد میری و علی محبی به ترتیب با 4842 و 4728 امتیاز بر سکوهای دوم و سوم ایستادند. در این ماده ماجد الزاید از کویت با ۵۲۲۸ امتیاز قهرمان شد.

در پرش با نیزه محمد بنی‌آدم ضمن شکستن رکورد خود، با پرش از مانع 5.20 متری نایب قهرمان شد و مدال نقره گرفت. در این ماده پرنده قزاقستانی قهرمان شد و نماینده کویت در جایگاه سوم ایستاد.

در دوی 800 متر نیز پژمان یارولی با زمان ۱:۵۲.۸۰ دقیقه به عنوان نایب قهرمانی رسید. در این ماده ابوبکر عبدالله از قطر با زمان ۱:۵۱.۹۸ دقیقه قهرمان شد و ابراهیم الظوفیری از کویت با ۱۳ صدم ثانیه کمتر نسبت به یارولی سوم شد.

به این ترتیب ورزشکاران کشورمان در مجموع دو روز اول و دوم مسابقات 18 مدال رنگارنگ کسب کرده‌اند.

اما در سومين روز مسابقات، تيم بانوان كشورمان در دوی 4 در 400 متر امدادی متشکل از مریم محبی، فائزه نسایی، الهام کاکلی و هانیه ثمری، با ثبت زمان 3:51:39 ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی، رکورد ملی این ماده را (رکورد قبلی 3:56:37 - ماکائو) بهبود بخشیدند.

 

کد خبر 397266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha