همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نظام اداری ایران از روش‌های منسوخ استفاده می‌کند و در مورد دولت الکترونیک که می‌تواند با فساد مقابله کند، مقاومت‌هایی وجود دارد گفت: تا سه سال دیگر هیچ منبعی برای ایجاد زیرساخت‌ و توسعه نخواهیم داشت

جمشید انصاری

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، در ششمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در مشهد گفت: زلزله کرمانشاه و برف چند روز اخیر در تهران نشان داد که در نحوه صحیح مدیریت بحران مشکلاتی وجود دارد و اگر اینها بطور صحیح مدیریت می‌شد هزینه کمتر و رضایتمندی مردم بیشتر می‌شد.

وی با بیان اینکه همه قبول داریم حجم و اندازه دولت سنگین و بزرگ است و چابکی لازم برای انجام وظایف خود را ندارد اظهار کرد: 2 و نیم میلیون نفر نیروی انسانی دولت هستند که در محاسبات بودجه چیزی برای اعتبارات عمرانی و زیرساختی باقی نمی‌ماند.

وی گفت: 2 سال است عمده هزینه ‌های عمرانی را از طریق اوراق مشارکت پوشش می‌‌دهیم و اگر همین روش ادامه یابد 2 تا سه سال آینده هیچ منابعی برای ایجاد زیرساخت و توسعه نخواهیم داشت.

انصاری افزود: از منسوخ‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌ها برای اداره امور استفاده می ‌کنیم و هیچ گرایشی به روش‌های نوین مدیریت وجود ندارد و به همین سبب برنامه دولت الکترونیک به دشواری جلو می‌رود.

وی اظهار کرد: فرایند انجام کارها قدیمی و منسوخ شده است و نتیجه این شده که هزینه ارائه خدمات به مردم بسیار است و به تعبیری دولت را گران اداره می ‌کنیم و بارزترین ویژگی نظام اداری ایران کهولت آن است.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح نظام اداری به همه استانها ابلاغ شده است گفت: اصلاح نظام اداری کشور، بر مبنای به هم ریختن قواعد و رویکردهای منسوخ و قدیمی در اداره کشور است.

انصاری افزود: برخی مدیران در مقابل هر اقدام اصلاحی و هر آنچه که به اختیارات آنها لطمه بزند مقاومت جدی می‌کنند و گرایش به بزرگ کردن دولت در بین مدیران وجود دارد که خلاف اصلاح نظام اداری است.

وی اظهار کرد: مدیران باید کوچک سازی و دولت الکترونیک را توسعه بدهند زیرا با توسعه الکترونیک امکان فساد اداری از بین می‌رود.
وی گفت: مدیران باید برای افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت نیروی انسانی در جهت ارتقای رضایتمندی خدمات گیرندگان، رعایت حقوق شهروندی و افزایش سرمایه اجتماعی دولت بین مردم برنامه داشته باشند.

کد خبر 397163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha