سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم برلین برای نخستین‌بار در تاریخ ۶۸ ساله این رویداد مهم سینمایی در یک زندان محلی برای زندانیان برنامه نمایش فیلم برگزار می‌کنند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، شصت و هشتمين جشنواره فيلم برلين 15 تا 24 فوريه برگزار مي‌شود و يكي از بخش‌هاي جنبي آن «برليناله به حومه مي‌رود» نام دارد كه مربوط به نمايش فيلم در سينماهاي حومه شهر برلين است. قرار است در يكي از اين برنامه‌ها امسال براي نخستين بار فيلم سينمايي «انقلاب خاموش» به كارگرداني لارس كرام يك روز پيش از پايان برلين در موسسه تنبيهي JVA روي پرده برود.

اين فيلم كه در بخش ويژه‌هاي برليناله حاضر است، روايتي سينمايي از داستان واقعي قيام بچه‌هاي كلاس ششم يك مدرسه عليه رژيم آلمان شرقي در 1956 ارائه مي‌كند. اين نوجوانان در واقع براي نشان دادن همبستگي خود با قربانيان شورش 1956 در مجارستان در كلاس درس يك دقيقه سكوت مي‌كنند. پس از نمايش «انقلاب خاموش»، كارگردان در يك نشست صميمانه شركت مي‌كند و به پرسش‌هاي زندانيان پاسخ مي‌گويد.

اكران فيلم در زندان برنامه‌اي است كه پيش از اين در چند رويداد ديگر در اروپا و آمريكا اجرا شده است. جشنواره فيلم اولدنبورگ در آلمان از 2009 براي زنداني‌ها فيلم نمايش مي‌دهد و در آمريكا هم موسسه فيلم ترايبكا چنين برنامه‌اي را در دستور كار خود دارد. ضمن اينكه امسال هفت سينماي حاشيه‌اي در برلين فيلم‌هاي جشنواره را براي علاقه‌مندان به نمايش مي‌گذارند.

جشنواره فيلم برلين 2018 با نخستين نمايش جهاني انيميشن «جزيره سگ‌ها» به كارگرداني وس اندرسن در بخش مسابقه آغاز به كار مي‌كند و رياست هيات داوران را توم تيكور، فيلمساز نامدار آلماني بر عهده دارد. امسال «خوك» به كارگرداني ماني حقيقي در بخش مسابقه رسمي برلينامه براي كسب جايزه خرس طلايي و جوايز خرس نقره‌اي رقابت مي‌كند.

کد خبر 396996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha